رییس کل دادگستری خوزستان
464 زندانی با کمک خیرین و ستاد دیه آزاد شدند
رییس کل دادگستری خوزستان از اجرای طرحهای اجتماعی و پیشگیرانه ویژه دادگستری استان در حوزه دانشآموزی خبر داد و گفت: در همین راستا، طرح «نماد» برای بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ دانشآموز پرخطر و در معرض آسیبهای اجتماعی در خوزستان اجرا شد.
علی دهقانی پنجشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، ضمن تشریح برنامههای پیشگیرانه این دستگاه در حوزه دانشآموزی، بیان کرد: با اجرای طرح «نماد»، شاهد رشد ۵۳ درصدی در غربالگریها و کاهش ۴۱ درصدی موارد اورژانسی آسیبهای اجتماعی در میان دانشآموزان استان بودیم.
وی افزود: طرحهایی نظیر «قاضی در مدرسه»، مجموعه «شوق زندگی» برای حمایت از کودکان آسیبپذیر و طرح «هر مسجد یک حقوقدان» با هدف آگاهیبخشی نیز اجرا شده است.
دهقانی ادامه داد: با اجرای این طرحها، در پنج سال گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی صلح و سازش در پروندهها نسبت به گذشته بودهایم.
رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به رویکرد تحولی دستگاه قضایی در استان اظهار کرد: میانگین نرخ رسیدگی به پروندهها در سال گذشته ۱۰۳ درصد بوده است و توسعه دادرسیهای الکترونیک و مجازی نیز از اولویتهای راهبردی ما بوده که منجر به کاهش اطاله دادرسی و افزایش چشمگیر رضایتمندی مردم شده است.
وی در ادامه به دستاوردهای سازمانهای تابعه قضایی اشاره کرد و گفت: در حوزه ثبت اسناد، با صدور ۲۳۸ هزار سند مالکیت و رفع مشکل مالکیت ۲۰۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی، گامهای بلندی برای حمایت از تولید برداشته شد.
دهقانی افزود: در بخش زندانها نیز با تمرکز بر اشتغال و حرفهآموزی، یکهزار و ۸۱۸ زندانی در کارگاهها مشغول به کار شده و ۴۵۴ هزار ساعت آموزش حرفهآموزی دریافت کردند. همچنین با کمک خیرین و ستاد دیه استان، ۴۶۴ زندانی جرایم غیرعمد به آغوش خانواده بازگشتند.
به گزارش ایرنا، خوزستان با داشتن یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشآموز، سومین استان کشور از نظر جمعیت دانشآموزی است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0