عبدالامام حمیدی از کارآفرینان بخش کشاورزی:

کشت شلتوک در مجتمع علوفه کاری مستقر در پرورش ماهی آزادگان توجیه ندارد / کشت شلتوک پساب زیادی تولید می کند / زهکش های مجتمع علوفه کاری خروجی استاندارد ندارند

زمین های سایت علوفه کاری در سایت پرورش ماهی آزادگان فاقد پمپاژ برای خروج زهاب ها هستند.
کد خبر : 1700
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 نوامبر 2020 - 16:33
کشت شلتوک در مجتمع علوفه کاری مستقر در پرورش ماهی آزادگان توجیه ندارد / کشت شلتوک پساب زیادی تولید می کند / زهکش های مجتمع علوفه کاری خروجی استاندارد ندارند

یک کارآفرین بخش کشاورزی که در سایت پرورش ماهی آزادگان فعالیت می کند گفت: در حالی که اداره کل شیلات اعلام کرد که کشت شلتوک در سایت علوفه کاری مجتمع پرورش ماهی آزادگان منطقی نیست و توجیه ندارد ولی امسال شاهد بودیم بخش زیادی از اراضی این مجموعه به کشت شلتوک اختصاص داده شد که تبعات خوبی در پی ندارد.

عبدالامام حمیدی گفت: چون زمین های سایت علوفه کاری در سایت پرورش ماهی آزادگان فاقد پمپاژ برای خروج زهاب ها هستند بنابراین آب بخوبی از زهکش خارج نمی شود و از درون زهکش به درون زمین ها نفوذ می کند و ضرر زیادی به اراضی منطقه زده است.

نایب رییس اتحادیه صنعت دامپروری خوزستان با انتقاد از مدیریت سایت علوفه کاری مجتمع پرورش ماهی آزادگان گفت: باید مدیران مجموعه علوفه کاری به کشاورزان توصیه می کردند که کشت شلتوک باعث تولید پساب های زیادی می شود و در چنین شرایطی که زمین ها فاقد زهکش استاندارد هستند منجر به ضرر زیادی به اراضی می شود ولی متاسفانه همه چیز را زیر پا گذاشتند و بیش از حد شلتوک کشت کردند.

مدیر طرح بزرگ شرکت تعاونی گاومیشداری و پرورش ماهی‌های گرمابی شهرستان کارون افزود: زهکش های مجتمع علوفه کاری که در مجتمع پرورش ماهی آزادگان مستقر هستند از خروجی استاندارد برخوردار نیستند بنابراین مدیریت مجتمع علوفه کاری که متولی نگهداری زهکش های مجتمع است باید پیگیر این موضوع باشد و این مشکل را پیگیری کند تا بیش از این اراضی آسیب نبینند.

عبدالامام حمیدی تاکید کرد: بنده با هر نوع کشت حتی شلتوک مخالف نیستم ولی باید امور فنی و مهندسی اراضی رعایت شود. تا زمانی که پمپاژ برای خروج پساب های زهکش در نظر گرفته نشود عملا کشت شلتوک در این منطقه معنایی ندارد و نباید کشت شود چون کشت آن به زمین های مجاور آسیب می رساند و متاسفانه بسیاری از زمین ها از بین رفته اند.

وی گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کارون هم باید بودجه لازم جهت احیای زهکش ها و نصب پمپاژ اصلی در مجتمع علوفه کاری را پیگیری کند.

مدیرعامل شرکت چند منظوره تعاونی کارون صابرین اهواز در پایان بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان بخش کشاورزی استان در سال جهش تولید تاکید کرد و گفت: کشاورزی یکی از مهمترین بخش‌هایی است که در اقتصاد و اشتغال استان نقش مهمی دارد. شناخت ظرفیت‌ها در بخش کشاورزی و بهره گیری از آن می‌تواند زمینه تحقق شعار جهش تولید را فراهم کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.