مرز‌های باشماق و پرویزخان به عراق به روی تجار خوزستانی باز است

مرز‌های باشماق و پرویزخان به عراق به روی تجار خوزستانی باز است

ناظر گمرکات خوزستان از امکان صادرات کالا‌های غیرنفتی استان از طریق مرز‌های باشماق و پرویزخان در استان‌های کردستان و کرمانشاه به عراق خبر داد.
کد خبر : 166
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 می 2020 - 20:28
مرز‌های باشماق و پرویزخان به عراق به روی تجار خوزستانی باز است

غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات خوزستان به بسته بودن مرز‌های تجاری چذابه و شلمچه از اواخر اسفند پارسال تاکنون به دلیل مخاطرات ناشی از بیماری کرونا گفت: تجار و بازرگانان خوزستانی می‌توانند با انجام تشریفات گمرکی و اظهارنامه، نسبت به صادرات کالا به عراق از طریق مرز‌های باشماق و پرویزخان در استان‌های کردستان و کرمانشاه اقدام نمایند.

او با اشاره به ممانعت کشور عراق از ورود کالا‌های ایرانی از طریق پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان، بیان داشت: این ممانعت سبب شده صادر کنندگان با تقبل هزینه حمل و نقل کالا‌های خود از سایر مرز‌های تجاری ارسال کنند تا بازار عراق را از دست ندهند.

بلوطی میرزا تصریح کرد: با پیگیری و رایزنی استانداری خوزستان و همچنین در سطح ملی به دنبال افزایش فعالیت و روند عادی سازی برای صادرات کالا‌های غیرنفتی از مرز‌های تجاری چذابه و شلمچه هستیم، ضمن اینکه گمرک‌های بنادر آبادان و خرمشهر نیز با وجود کاهش ثبت سفارش واردات، همچنان فعالیت اقتصادی دارند، البته بخشی از روند صادرات این بنادر از ویروس کرونا متاثر شده به دلیل اینکه کشور‌های مقصد ورود لنج‌های ایرانی را ممنوع کرده‌اند.

این مقام مسئول به رکور و خسارت دفاتر ترخیص کالای ملوانی و صادراتی در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا ویروس، اظهار داشت: امیدواریم که با کاهش مخاطرات ناشی از ویروس کرونا، صادرات کالا از مرز‌های تجاری و بنادر خوزستان دوباره رونق بگیرد.

براساس این گزارش؛ پارسال مجموع صادرات کالا‌های غیرنفتی، نفتی و فرآورده‌های پتروشیمی از گمرکات خوزستان به ۶.۵ میلیارد دلار رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.