تامین شدن واکسن آنفلونزا پیش از فرارسیدن فصل پاییز

تامین شدن واکسن آنفلونزا پیش از فرارسیدن فصل پاییز

ضرورت تامین و تهیه ماسک ارزان قیمت برای اقشار آسیب پذیر، استفاده از واکسن آنفولانزا در زمان خاص خود باید مدنظر باشد.
کد خبر : 999
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 جولای 2020 - 17:47
تامین شدن واکسن آنفلونزا پیش از فرارسیدن فصل پاییز

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: علاوه بر ضرورت تامین و تهیه ماسک ارزان قیمت برای اقشار آسیب پذیر، استفاده از واکسن آنفولانزا در زمان خاص خود باید مدنظر باشد.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس آنفولانزا در فصل پاییز، بدون شک نیازمند واردات واکسن‌های ۳ و یا ۴ ظرفیتی به منظور مصون سازی افراد به ویژه گروه‌های پر خطر از ابتلا به ویروس آنفولانزای تیپ A و تیپ B هستیم و ان شاءالله با آماده سازی و توزیع این واکسن تا اواسط شهریورماه امسال، امکان استفاده از آن در بهترین زمان میسر شود.

خدادادی در ادامه درخصوص فاز تشخیصی ویروس کرونا بیان داشت: آماده سازی و در دسترس قرار دادن کیت‌های تست تشخیصی همزمان ویروس‌های آنفولانزا و کووید- ۱۹ بسیار مهم است و اگر بخش‌های خصوصی نیز در این زمینه فعال شوند و و با قیمت مناسب تری در دسترس قرار گیرند تاثیر زیادی بر کنترل بیماری دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به تست‌های رپید که در کشور‌های اروپایی در حال طی مراحل اولیه هستند، اظهار کرد: احتمالا این تست‌ها تا ماه آینده با دریافت تاییدیه‌های لازم وارد بازار می‌شوند و باید برای تهیه آن‌ها نیز تلاش کرد، ضمن اینکه ضروریست پیش بینی لازم در خصوص تهیه و توزیع مناسب داروی تامی فلو به میزان لازم تا قبل از مهرماه به عمل آید.

او با بیان اینکه در حال حاضر دارو‌های آویگان و رمدسیویر که در تخفیف عوارض ناشی از بیماری کرونا مطرح هستند و در لیست دارو‌های مورد قبول پروتکل‌های درمانی قرار گرفته و تایید شده اند ادامه داد: این دارو‌ها متقاضیان بسیاری دارند و با عنایت به اینکه بخشی از این دارو‌ها از سوی سازمان بهداشت جهانی تهیه و در اختیار بعضی از مراکز قرار گرفته می‌گیرند، اگرچه تامین فراگیر آن‌ها مشکلاتی را به وجود آورده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.