خطر عقرب گزیدگی در اندیکا

خطر عقرب گزیدگی در اندیکا

عقرب گزیدگی خطری جدی برای اهالی این شهرستان است و شهروندان در صورتیکه به گزش این جانور دچار شدند باید به درمانگاه مراجعه کنند.
کد خبر : 767
تاریخ انتشار : جمعه 26 ژوئن 2020 - 18:43
خطر عقرب گزیدگی در اندیکا

وحید کاظمی رئیس شبکه بهداشت و درمان اندیکا گفت: عقرب گزیدگی خطری جدی برای اهالی این شهرستان است و شهروندان در صورتیکه به گزش این جانور دچار شدند باید به درمانگاه مراجعه کنند.

او با بیان اینکه همه درمانگاه‌های این شهرستان به سرم ضد عقرب (پاد زهر) مجهز هستند، افزود: آسیب دیدگان باید به توصیه‌های پزشک توجه کرده و به تشخیص پزشک به بیمارستان اعزام شوند تا اقدامات درمانی انجام گردد.

کاظمی با بیان اینکه نوع سازه‌های روستایی و عشایری، انجام نشدن بهسازی ساختمان‌ها، شرایط جغرافیایی و وجود زمین‌های کشاورزی سالانه آمار بالایی از عقرب گزیدگی در استان خوزستان را به خود اختصاص می‌دهد، اظهار داشت: پارسال حدود ۲ هزار و ۳۰۰ عقرب گزیدگی در اندیکا گزارش شد که همه آن‌ها مداوا شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اندیکا بیان کرد: امسال هم موارد زیادی عقرب گزیدگی گزارش شد و همه موارد مداوا شدند، اما یک مورد آن که مربوط به مادری ۲۸ ساله در روستای شیرین بهار بود، به دلیل بی توجهی به توصیه‌های پزشک هم اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز بستری شده است.

او با بیان اینکه این بیمار به رغم توصیه‌های اکید پزشک درمانگاه مبنی بر اعزام به بیمارستان، بعد از انجام اقدامات اولیه و تزریق پاد زهر، با رضایت شخصی از درمانگاه مرخص شد، ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود ضمن بهسازی ساختمان‌ها و سکونتگاه‌های فصلی حتما سمپاشی را نیز با رعایت اصول بهداشتی انجام دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.