20 دستگاه تنفس مصنوعی به خوزستان اختصاص یافت

۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی به خوزستان اختصاص یافت

۲۰ دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به حوزه دانشگاه در خوزستان اختصاص یافت.
کد خبر : 746
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 ژوئن 2020 - 19:17
۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی به خوزستان اختصاص یافت

علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۲۰ دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به حوزه دانشگاه در خوزستان اختصاص یافت.

او ارائه بالاترین سطح خدمات و بهترین امکانات به بیماران را از سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور عنوان کرد و افزود: کادر بهداشت و درمان برای سلامت همه بیماران می‌جنگد تا میزان مرگ و میر را پایین نگه دارد، به همین دلیل باید کیفیت خدمات و تخت‌های مراقبت‌های ویژه افزایش پیدا کند.

احسان پور هدف کادر بهداشت و درمان را حفظ وضعیت مطلوب تخت‌های مراقبت‌های ویژه از نظر فیزیکی، تجهیزاتی و پرسنلی و خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی بیان کرد و اظهار داشت: تجهیزاتی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بخش‌های آی سی یو از جمله ونتیلاتور و تجهیزات دیگری درخواست کردیم که در حال ارسال است.

او به اعزام پرستاران مخصوص بخش‌های مراقبت‌های ویژه از استان‌های دیگر و جایگزین با پرستاران کنونی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر از لحاظ تخت‌های عادی مشکلی نداریم و رزرو را حفظ کرده و به دنبال ظرفیت‌سازی هستیم، البته هدف دانشگاه، شناسایی سریعتر و بیشتر بیماران مبتلا به کرونا و بدون علامت و بهبود کیفیت خدمت رسانی با فعال کردن هر چه بهتر بخش‌های مراقبت‌های ویژه است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه بالاترین هدف ما پایین نگهداشتن شاخص میرایی در استان خوزستان حتی برای بیماران ۹۰ تا ۹۵ سال نیز با بیماری‌های زمینه‌ای متعدد است، ادامه داد: همیشه باید آماده باشیم و فریب شرایط پایدار کرونا ویروس را نخوریم.

تکمیل ظرفیت ۸۰ درصد تخت‌های عادی در خوزستان

فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست با رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با تاکید بر نیاز مبرم خوزستان به تخت آی سی یو گفت: ۸۰ درصد تخت‌های عادی در خوزستان پر شده، اما در این لحظه، اولویت و دغدغه ما رفع نیاز‌ها در زمینه کمبود تخت آی سی یو است.

او با تاکید بر نیاز مبرم خوزستان به پرستار آی سی یو افزود: ۳۸ پرستار از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت به خوزستان اعزام شده که از این تعداد ۱۰ پرستار به آبادان، ۱۰ پرستار به دزفول و ۸ نفر دیگر نیز به نیرو‌های پرستاری اهواز اضافه شده اند و همچنان در این زمینه استان به پرستار آی سی یو کار نیاز مبرم دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.