کشت برنج به روش خشکه کاری در کارون آغاز شد

کشت برنج به روش خشکه کاری در کارون آغاز شد

با توجه به خسارت سیلاب پارسال به اراضی شهرستان، تامین آب کشت‌های تابستانه باعث شادمانی و امید در بین کشاورزان این شهرستان شد.
کد خبر : 680
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 ژوئن 2020 - 19:00
کشت برنج به روش خشکه کاری در کارون آغاز شد

جبار حمادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون گفت: برنج پس از گندم از ارزشمندترین منابع تامین کننده انرژی برای انسان بوده و آب یکی از اساسی‌ترین عوامل تولید محصولات کشاورزی به خصوص گیاه برنج است.

او افزود: با توجه به خسارت سیلاب پارسال به اراضی شهرستان، تامین آب کشت‌های تابستانه باعث شادمانی و امید در بین کشاورزان این شهرستان شد.

حمادی اظهار داشت: در روش خشکه کاری برنج علاوه بر صرفه جویی در آب مصرفی زراعت برنج، زمینه‌ای برای گسترش احتمالی سطح زیر کشت و افزایش تولید نهایی ایجاد می‌شود، ضمن اینکه از بروز مشکلات دسترسی آب برای سایر محصولات تابستانه رقیب و تخریب اراضی به صورت بالا آمدن سطح ایستابی و ماندابی جلوگیری خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون با بیان اینکه باید با تغییر روش کشت بصورت خشکه کاری در مصرف بی رویه آب جلوگیری کرد، ادامه داد: تاکنون در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان برنج کشت شده که پیش بینی می‌شود این سطح به ۵ هزار هکتار افزایش یابد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با ترویج کارشناسان کشاورزی نسبت به اصلاح روش کشت به صورت خشکه کاری پیش بینی می‌شود ۲ هزار هکتار از اراضی که به روش خشکه کاری در آن‌ها کاشت و برداشت محصولات صورت می‌گیرد، شاهد کاهش حدود ۳۰ درصد در مصرف آب باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.