علیرضا عزیزیان از آبزی پروران خوزستان:

پرورش دهندگان ماهی در یکسال اخیر خسارت زیادی دیدند / کرونا جلوی صادرات ماهی را گرفت / ورود ماهی های وحشی به حوضچه های ماهی آسیب زد

تولیدکنندگان بیش از گذشته نیازمند حمایت هستند.
کد خبر : 651
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 ژوئن 2020 - 15:15
پرورش دهندگان ماهی در یکسال اخیر خسارت زیادی دیدند / کرونا جلوی صادرات ماهی را گرفت / ورود ماهی های وحشی به حوضچه های ماهی آسیب زد

یک آبزی پرور خوزستانی گفت: طی یکسال اخیر خسارات زیادی به پرورش دهندگان ماهی وارد شده است و این تولیدکنندگان بیش از گذشته نیازمند حمایت هستند.

علیرضا عزیزیان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سیل سال گذشته باعث ورود ماهی های وحشی موسوم به تیلاپیلا به مزارع پرورش ماهی سایت آزادگان شد و موجب شد تولید ماهی در حوضچه های ما کاهش یابد.

وی افزود: پرورش دهندگان ماهی بابت ورود ماهی های وحشی به حوضچه ها حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد ضرر دیدند. ماهی تیلاپیلا جزو بدترین ماهی های دنیاست و تکثیر بالایی دارد و باعث تخریب ماهی های ما شد. مزرعه آبزی پروری بنده بدلیل این موضوع ۶۰ درصد افت تولید داشت.

وی گفت: از طرفی دیگر و در چنین شرایطی سازمان آب و برق می گوید باید پول آب را پرداخت کنید و ما هم به آنها اعلام کردیم که پس از فروش ماهی ها پول آب را می دهیم که متاسفانه برای فروش با بحران کرونا مواجه شدیم و مرزها بسته شده اند و نمی توانیم صادر کنیم. در حال حاضر قیمت ماهی افت پیدا کرده و مثلا ماهی فیتوفاک از کیلویی ۱۰ هزار تومان به ۳ هزار تومان رسیده و ماهی کپور هم از کیلویی ۳۰ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده است. در واقع هم با افت تولید روبرو هستیم و هم دچار افت تولید شده ایم.

این آبزی پرور در ادامه گفت: مشکل دیگری که این روزها با آن روبرو هستیم قطع ۸ ساعته آب و برق است. از ساعت ۱ ظهر تا ۸ شب برق توسط تعاونی آذربرزین قطع می شود که دلیل قطعی هم نبود آب است. این میزان قطعی آب و برق باعث شده تا موتور برخی پمپاژهای ما بسوزند و متحمل خسارت شویم.

علیرضا عزیزیان گفت: از سویی دیگر بانکها هم به ما فشار می آورند و پول اقساط تسهیلات را می خواهند. انتظار داریم بانک ها در چنین شرایطی بیشتر هوای تولیدکنندگان را داشته باشند و همکاری کنند.

در پایان از مسئولین خواست در سال جهش تولید بیشتر هوای آبزی پروران را داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هلنا سه‌شنبه , 16 ژوئن 2020 - 15:34

واقعا تمام مردم خسارت دیدن بخصوص اونایی ک کار آزاد دارند…