کارکنان شرکت ملی حفاری ایران از کرونا در امانند

کارکنان شرکت ملی حفاری ایران از کرونا در امانند

شیوه نامه‌های سلامت و پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با بیماری کرونا و پیشگیری از همه گیری اجرا میشود
کد خبر : 639
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 ژوئن 2020 - 18:47
کارکنان شرکت ملی حفاری ایران از کرونا در امانند

سعید قربانی مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران گفت: شیوه نامه‌های سلامت و پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با بیماری کرونا و پیشگیری از همه گیری آن اجرا می‌شود.

او به پیگیری اجرای دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: همسو با اقدامات به عمل آمده در این زمینه فرهنگ سازی مناسبی صورت گرفته که بازخورد موثری داشته است.

قربانی اظهار داشت: غربالگری و پایش ۲۹ هزار و ۴۹۳ نفر در مبدأ اعزام کارکنان به دستگاه‌های حفاری و ۱۰ هزار و ۶۸۰ نفر کارکنان مأموریتی به موقعیت‌های عملیاتی و انجام مسـتمر غربالگری از نفرات در ورودی ساختمان‌های اداری، کارگاه‌ها و همچنین کارکنان ثابت دسـتگاه حفاری از سوی پزشکان مقیم و تلاش افسران ایمنی در موقعیت دستگاه‌ها در ارتباط با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مسائل بهداشت فردی و عمومی بخشی از اقدامات اجرایی در مباحث پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

دبیر کمیته مدیریت شرایط اضطراری شرکت، تقسیم ۵۰ درصدی ۲ هزار و ۲۸۰ نفر و ۳۰ درصدی ۶۰۰ نفر از کارکنـان جهت حضور در محـل کـار براساس ابلاغیه و دستورالعمل‌های صادره از سوی مراجع ذیصلاح، مرخصی سالیانه ۹۶ نفر از بانوان شاغل باردار، دارای فرزند کوچک و شیرخوار، دریافت گواهی سلامت ۲ هزار و ۵۲۳ نفر از کارکنان مأموریتی قبل از اعزام به دستگاه‌های حفاری را از دیگر اقدامات تاثیر گذار در این خصوص عنوان کرد.

او بیان کرد: تأمین و ارسال تعـداد ۴۵ هزار و ۷۵۰ جفت دسـتکش و ۲۱ هزار و ۱۰۰ عـدد ماسک برای کارکنان خدمات اردوگاهی و گروه خدمات پزشـکی مقیم دستگاه‌های حفاری، گنـدزدایی کاروان‌های دسـتگاه حفاری، اردوگاه ها، ساختمان‌های اداری، منازل سازمانی، تأسـیسات و کارگاه‌ها از سوی گروه واکنش سـریع از جمله اقدامات این شرکت برای مقابله با کرونا به شمار می‌رود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)، ترخیص ۲ هزار و ۳۷۱ نفر از کارکنان دکل‌های حفاری و ۷۶۲ نفر از کارکنان اماکن اداری، تأسـیسات و کارگاه‌ها با اولویت کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای (قلبی و عروقی، ریوی، دیابتی و فشارخون بالا) را از دیگر اقدامات انجام شده در تحقق شیوه نامه‌های سلامت و بهداشت عنوان کرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: تأمین ۱۸ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده دست و الکل، ۲۳ عدد ترمومتر لیزری و ۳۰ عدد پالس اکسیمتری، نصـب ۴۳۰ مخزن نگهـداری محلول ضـدعفونی کننـده در دسـتگاه‌های حفاری و ۳۶۰ مخزن در ساختمـان هـای اداری، تأسـیسات و ۶ هزار لیتر آب ژاول برای گندزدایی کاروان ها، ساختمان‌های اداری، کارگاه‌ها و تأسـیسات نیز انجام شده است.

به گفته علی قربانی، تامین و تحویل ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر آب ژاول به سازمان آتش نشانی اهواز، نصب ۵۰۰ عدد علائم هشدار دهنده درخصوص راه‌های پیشـگیری با کرونا ویروس در مناطق عملیاتی و پشتیبانی و آموزش ۹ هزار نفر از کارکنان واحـدهای خـدماتی درخصوص رعایت بهداشت فردی، نظافت و ضدعفونی صـحیح سـطوح از اقدامات مفید و تاثیر گذار در پیشگیری و مقابله با این ویروس پرخطر به شمار می‌رود.

او با اشاره به همکاری تنگاتنگ بخش‌های مختلف اعم از مدیریت HSE، اداره فوریت‌های پزشکی مدیریت منابع انسانی و مدیریت‌های عملیاتی، پشتیبانی و ستادی در تحقق این اقدامات در سطح شرکت، گفت: بررسی عملکرد سیستم‌های تهویه ساختمان‌ها و گندزدایی کامل آنها، تأمین ۷۶۰ عدد وسایل حفاظتی بهداشتی برای گروه فوریت‌های پزشکی، هماهنگی و پیگیری کارفرمایان برای ایمن سازی دسـتگاه‌های حفاری نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه هستند.

قربانی تعطیلی رستوران ها، اماکن فرهنگی ورزشی، استخر، خوابگاه‌ها و مهمانسرا‌ها و گندزدایی روزانه وسایل حمل و نقل عمومی شرکت، محدود کردن جلسات، لغو برگزاری دوره‌های آموزشی برنامه ریزی شده از سوی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی تا اطلاع ثانوی، ممنوعیت انجام آزمایش اسپیرومتری در معاینات طب کار و ایجاد کارگروه واکنش سریع از دیگر اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای در این شرکت به شمار می‌آید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.