کاهش اهداء خون در خوزستان

کاهش اهداء خون در خوزستان

سازمان انتقال خون از عموم مردم تقاضا دارد که در اهداء خون شرکت کنند چرا که این امر در وهله اول برای سلامتی بدن اهداء کننده مفید بوده و همچنین با این کار جان تعداد زیادی از بیماران را نجات خواهند داد.
کد خبر : 630
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 ژوئن 2020 - 18:11
کاهش اهداء خون در خوزستان

عبدالعزیز فقهی مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: جهان در پی اپیدمی ویروس کرونا با کاهش اهداء خون روبه رو شده و سازمان جهانی بهداشت «اهدای خون برای جهانی سالم تر» را شعار این روز جهانی قرارداده است.

او بهترین گروه‌ها برای اهداء خون را جوانان و افراد سالم عنوان کرد و افزود: قطعا اهداء خون یکی از ضروریات مهم است، چون جان هموطنان به این امر ارتباط دارد و هیچ راهی برای تامین خون به جزء اهداء آن بوسیله اهداء کنندگان نیست.

فقهی بیان کرد: اهداء خون به دلیل بیماری کرونا و قرنطینه خانگی نسبت به گذشته کاهش یافته و این روز‌ها به دلیل کم شدن محدودیت‌ها و بازگشایی ادارات، همکاری مردم در ۵ روز گذشته بهتر شده است و از کسانی که موفق به اهداء خون نشدند دعوت می‌کنیم که در این عمل خداپسندانه شرکت کنند و در افزایش ذخیره خونی به ما کمک کنند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان اظهار داشت: همه بیمارستان‌های استان با توجه به کمبود ذخایر خونی نیاز مبرم به انواع گروه‌های خونی را دارند چرا که هنوز هم عمل‌های جراحی و بیماران مبتلا به تالاسمی و… در استان وجود دارند و ذخیره خون در همه گرو‌های خونی کاهش داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: باتوجه به اینکه تاکنون برای درمان کووید۱۹ دارویی ساخته نشده و روش موثر در درمان بیماری کرونا ویروس اهدای پلاسمای خون از مبتلایان بهبود یافته است از این افراد خواهشمندیم که پلاسمای خون خود را اهدا کرده تا جانی دوباره به کسانی که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، ببخشند.

فقهی در خصوص برنامه‌های روز جهانی اهداء خون اذعان داشت: از مدافعان سلامت (کسانی که در بهداشت و درمان مشغول بکار هستند) و پویش‌های مردمی خودجوش که برای تامین خون در دوران شیوع کرونا همیار سازمان بودند و همچنین ۲ نفراز نخستین اهداء کنندگان پلاسمای خون حاصل از کووید ۱۹ و رکورد داران پلاکت (یک خانم و یک آقا) در این سازمان با رعایت همه ضوابط بهداشتی با لوح تقدیر و کارت هدیه قدر دانی می‌شود.

او در پایان گفت: سازمان انتقال خون از عموم مردم تقاضا دارد که در اهداء خون شرکت کنند چرا که این امر در وهله اول برای سلامتی بدن اهداء کننده مفید بوده و همچنین با این کار جان تعداد زیادی از بیماران را نجات خواهند داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.