رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان عنوان کرد

وجود  ۵ هزار ساختمان ناپایدار در خوزستان

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان گفت: بر اساس آخرین پایش‌ها، ۵ هزار ساختمان ناپایدار در خوزستان وجود دارد که باید به شکلی مقاوم‌سازی شوند.
کد خبر : 5357
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دسامبر 2023 - 19:59
وجود  ۵ هزار ساختمان ناپایدار در خوزستان

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان گفت: بر اساس آخرین پایش‌ها، ۵ هزار ساختمان ناپایدار در خوزستان وجود دارد که باید به شکلی مقاوم‌سازی شوند.

 

مظفر ساعد در نخستین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در رفع موانع صنعت ساخت و ساز کشور که امروز (۲۹ آذرماه) در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان در اهواز برگزار شد، با تقدیر از برگزاری این همایش اظهار کرد: ما مهندسان نظام مهندسی در تمام مراحل ساخت و ساز حضور داریم و خدمات فنی و مهندسی و کنترل و پایش ساختمان‌ها را ارائه می‌دهیم.

 

به گزارش ایسنا، وی افزود: حادثه متروپل ما را هوشیارتر کرد تا ساختمان‌هایی که ساخته می‌شوند را به صورت جدی و محکم، پایش کنیم.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان گفت: بر اساس آخرین پایش‌ها، ۵ هزار ساختمان ناپایدار در خوزستان وجود دارد که باید به شکلی مقاوم‌سازی شوند؛ جای تأسف است که در خوزستان این تعداد ساختمان ناپایدار وجود دارد.

 

ساعد بیان کرد: در این راستا جلسات متعددی با دادستان، استانداری و اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان داریم و مرتب پیگیری در حال انجام است و عملیات بسیاری از ساختمان‌ها نیز متوقف می‌شود.

 

وی افزود: مشکل اساسی در ساخت و ساز، مربوط به مصالح ساختمانی است که متاسفانه هیچ کیفیتی ندارند و همه مردم از این مصالح استفاده می‌کنند؛ بیشتر اتفاقات، در بتن‌ریزی و رعایت نکردن مقررات ملی رخ می‌دهد که باید با جدیت این موضوع پیگیری شود.

 

ساعد تصریح کرد: پلیس‌های ساختمان و کمیته نظارت نظام مهندسی بسیار فعال‌تر شده‌اند و بررسی، کنترل و گاه برخورد با بسیاری از موارد را انجام می‌دهند و پروژه‌های دارای مشکل متوقف می‌شوند.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان گفت: امیدواریم برگزاری چنین همایش‌هایی تلنگرهای محکمی به صنعت ساختمان وارد کند.

 

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.