اطلاعات غلط کشاورزان

اطلاعات غلط کشاورزان

آتش‌سوزی در مراتع ملی و جنگل‌های خوزستان گاهی به علت اطلاعات غلط کشاورزان رخ می دهد.
کد خبر : 530
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 ژوئن 2020 - 5:06
اطلاعات غلط کشاورزان

کوروش کیانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: آتش‌سوزی در مراتع ملی و جنگل‌های خوزستان گاهی به علت اطلاعات غلط کشاورزان رخ می دهد.

او افزود: چند مورد حریق عمدی در استان داشتیم و افراد برای منافع خود و اختلافات شخصی دست به آتش‌سوزی زدند و تاوانش را طبیعت داد و موردی که در آتش‌سوزی‌های اخیر وجود دارد به طور عمده سرایت آتش‌سوزی‌ها از زمین‌های کشاورزی به عرصه‌های ملی است.

کیانی تصریح کرد:  آتش‌سوزی‌ها در بلندمدت باعث آسیب دیدن زمین‌های کشاورزی می‌شود و خاک، حاصل خیزی خود را از دست خواهد داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان تصریح کرد: مکاتبات بین بخشی و جلسات ستاد بحران استان تشکیل و شرح وظایف بین دستگاه‌ها گفته شد که از جمله توجیه کشاورزان بود که باید از سوی جهاد کشاورزی موضوع زمین‌های کشاورزی آنان مورد رسیدگی قرار گیرد.

این مقام مسئول  با بیان اینکه دیده بان در مناطقی که در گذشته دچار حریق شد، قرار داده شده اما اتفاقی که افتاد درصد ناچیزی آتش‌سوزی داشتیم و در صورت حریق به طور فوری مهار شد گفت: منابع طبیعی برنامه‌های آموزشی به جوامع محلی را انجام داده است تا کشاورزان با اطلاعات اشتباه خود عامل آتش سوزی در عرصه‌های ملی و طبیعی در استان نشوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.