مهدی عرفانی فر مشاور استاندار خوزستان:

فرهنگ سازی در زمینه اشتغال و کارآفرینی از اهدف ماست / برای مشکلات خوزستان در حوزه اقتصادی، برنامه‌ تدوین کرده‌ایم

برای مشکلات خوزستان در حوزه اقتصادی، برنامه‌ تدوین کرده‌ایم
کد خبر : 5273
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 22 آگوست 2023 - 11:43
فرهنگ سازی در زمینه اشتغال و کارآفرینی از اهدف ماست / برای مشکلات خوزستان در حوزه اقتصادی، برنامه‌ تدوین کرده‌ایم

 

مشاور اقتصادی، بازرگانی خارجی و بین‌الملل استاندار خوزستان گفت: هدف گذاری تیم اقتصادی استانداری خوزستان این است که در مدت زمان ۲ سال، استان را به هاب تجاری منطقه تبدیل کنیم.

مهدی عرفانی فر در نشست خبری اظهار کرد: هدف گذاری تیم اقتصادی استانداری خوزستان این است که در مدت زمان ۲ سال، استان را به هاب تجاری منطقه تبدیل کنیم.

وی با اعلام اینکه یکی دیگر از اهداف ما فرهنگ سازی در زمینه اشتغال و کارآفرینی است، افزود: جذب سرمایه گذار به ویژه سرمایه گذار خارجی، هدف دوم این گروه است، زیرا حضور سرمایه گذاری خارجی می‌تواند امنیت‌زا و در حوزه دیپلماسی خارجی کمک حال باشد.

مشاور اقتصادی، بازرگانی خارجی و بین‌الملل استاندار خوزستان با بیان اینکه برای مشکلات خوزستان در حوزه اقتصادی برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدتی را در ۲ سال در بخش تجارت خارجی و بازرگانی بین‌المللی تدوین کرده‌ایم، تصریح کرد: در بخش‌های مختلف به ویژه صنایع بالادستی، ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد اما در حوزه صنایع پایین دستی بسیار ضعیف هستیم.

وی افزود: بانک اطلاعاتی از تولیدکنندگان خوزستان وجود ندارد؛ البته دستگاه‌هایی مثل سازمان صمت، شهرک صنعتی و جهاد کشاورزی هرکدام اطلاعات جداگانه‌ای دارند که از آنها درخواست شده در این راستا با ما همکاری داشته باشند تا بتوانیم بانک اطلاعاتی تولیدکنندگان استان را تا پایان سال تهیه کنیم.

عرفانی فر با بیان اینکه در خوزستان اطلس تجاری وجود ندارد، اظهار کرد: هیچ چیز جامعه‌ای تحت عنوان کتابچه‌ای با تصاویر و جزئیات محصولات وجود ندارد تا بتوان در اختیار بازرگانان و سرمایه گذاران قرار داد، به همین منظور درصدد تدوین اطلس تجاری خوزستان هستیم که بودجه آن تأمین شده و بزودی آماده خواهد شد.

مشاور اقتصادی، بازرگانی خارجی و بین‌الملل استاندار خوزستان ادامه داد: تولیدات خوبی در استان وجود دارد اما نمی‌توانیم برای تولیدات خود مشتری خارجی پیدا کنیم زیرا بر مبنای نیاز مشتری خارجی محصول تولید نکرده‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های EMC در کشور گفت: این شرکت‌ها حدود ۲۰ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، حدود ۶ سال پیش این شرکت در تهران فعال شده و اکنون در خوزستان روی این مسئله تمرکز کرده‌ایم تا مجوزهای آن در این خصوص صادر تا مجموعه‌های EMC در استان فعال شوند تا بتوانیم برای صادرات محصولات خود رویه‌ای ایجاد کنیم.

مشاور اقتصادی، بازرگانی خارجی و بین‌الملل استاندار خوزستان بیان کرد: بازارچه‌های مرزی استان فعال نیستند در حالی که این بازارچه‌ها می‌توانند به اقتصاد محلی بسیار کمک کنند؛ لذا باید برای فعال سازی آنها تلاش کرد.

عرفانی فر گفت: در کشور برای سرمایه گذاری حدود ۱۵ مجوز لازم است اما در خوزستان بیش از ۲۵ مجوز لازم است تا سرمایه گذار بتواند نسبت به سرمایه گذاری اقدام کند.

وی افزود: تا کنون در خوزستان ۵۹ فرصت سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف آماده و شناسایی شده است؛ این فرصت‌ها تا چند ماه آینده به ۱۰۰ فرصت خواهند رسید که همه مجوزها و زیرساخت‌های آنها مهیا شده است.

مشاور اقتصادی، بازرگانی خارجی و بین‌الملل استاندار خوزستان با بیان اینکه در آذرماه سال‌جاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری خوزستان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این همایش ۱۰ کشور همسایه از جمله عمارات، هند، عراق، روسیه و… حضور پیدا می‌کنند؛ همچنین برنامه‌ریزی صورت گرفته تا این همایش به‌صورت دائمی و سالانه برگزار شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.