12 پزشک در دزفول بیماری کرونا گرفتند

۱۲ پزشک در دزفول بیماری کرونا گرفتند

حال همه کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول شامل؛ پرستار، کمک پرستار، نگهبان، فوریت‌های پزشکی و نیرو‌های پشتیبانی که به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند مساعد است.
کد خبر : 486
تاریخ انتشار : جمعه 5 ژوئن 2020 - 16:50
۱۲ پزشک در دزفول بیماری کرونا گرفتند

مهدیه توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۱۰۰ نفر از پرسنل و کادر درمان زیرنظر این دانشگاه به کرونا مبتلا شدند که ۱۲ نفر از این تعداد پزشک هستند.

او اظهار داشت: حال همه کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول شامل؛ پرستار، کمک پرستار، نگهبان، فوریت‌های پزشکی و نیرو‌های پشتیبانی که به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند مساعد است.

توکلی با بیان اینکه تاکنون هیچ یک از کادر درمان حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول به علت کرونا فوت نکرده است، تصریح کرد: فقط یکی از پرستاران بدحال حدود ۳۰ روز در ICU بستری بود و با حال مساعد ترخیص شد، ضمن اینکه ۵ نفر از کادر درمانی مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند و بقیه با قرنطینه بهبود یافتند.

ICU جدید بیمارستان بزرگ دزفول راه اندازی می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به راه اندازی بخش ICU جدید برای ویزیت در بیمارستان بزرگ دزفول طی هفته آینده اشاره کرد و اذعان داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴ هزار و ۱۰۰ نفر به اورژانس‌های زیرنظر این دانشگاه مراجعه کردند که از این تعداد یکهزار و ۳۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

او با بیان اینکه میانگین سنی بیماران کرونایی بستری شده ۶۹ سال است، بیان کرد: پایش‌های مستمر در این حوزه ادامه دارد و در شوش یک بیمارستان با ۲۰ تخت آماده شده تا درصورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد، همچنین بازدید مکرر از بخش خصوصی انجام می‌شود و درصورت مشاهده مشکلات بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا نسبت به پلمب آن‌ها اقدام خواهد شد.

مهدیه توکلی به فوت ۱۰۸ بیمار کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول اشاره کرد و گفت: ۴ نفر از این تعداد خارج از حوزه زیرپوشش، ۱۰ مورد مربوط به شهروندان دزفولی ساکن سایر شهرها، ۷۶ نفر مربوط به دزفول، ۲۶ نفر مربوط به شوش و ۵ نفر مربوط به گتوند بوده‌اند.

او با بیان اینکه تاکنون فوتی زیر ۲۰ سال بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول ثبت نشده و بیشترین فوتی‌ها مربوط به سنین بین ۸۱ تا ۹۰ سال بوده است، ادامه داد: دیروز ۷۵ پرونده فوتی بر اثر کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول بررسی و مشخص شد ۸۰ درصد آن‌ها بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

توکلی با ارائه توضیحاتی درخصوص نحوه توزیع پزشکان در سطح کشور بیان داشت: هر سال طبق نیازسنجی بخش‌های مختلف، سطح بندی و جمعیت لیست نیازمندی پزشکان با احتساب ۲۰ درصد بیش از نیاز به وزارت بهداشت اعلام می‌شود که وزارتخانه طبق آمار فارغ التحصیلان و ظرفیت‌های موجود نسبت به اختصاص و توزیع پزشک اقدام می‌کند، ولی واقعیت، محدود بودن تعداد پزشکان در سطح کشور است.

او درخصوص دلیل انتخاب بیمارستان بزرگ دزفول برای رسیدگی و بستری بیماران مبتلا به کرونا تصریح کرد: بیماران کرونایی علائم جدیدی دارند که جدیدترین علامت آن در روز‌های اخیر در دزفول لرزش دست بوده است و رسیدگی به چنین بیمارانی نیازمند پزشکان متخصص مختلف نفرولوژی، قلب و ریه است که بیمارستان‌های دیگر ۹۰ درصد این تخصص‌ها را ندارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر بیمار کرونایی حدود ۶ ویزیت تخصصی نیاز دارد، اذعان داشت: ویزیت بیماران کرونایی باید در بیمارستان‌های مجهز انجام شود، ضمن اینکه ۸ بخش بیمارستان بزرگ دزفول ویژه کرونا انتخاب و اقدامات لازم برای جداسازی افراد کرونایی از سایر بیماران انجام شده و حتی فاصله تخت‌ها نیز افزایش یافته است.

به گفته مهدیه توکلی، ملاقات در بیمارستان بزرگ دزفول ممنوع است و برای اینکه بیماران دیالیزی به کرونا مبتلا نشوند به آن‌ها سهمیه ماسک و دستکش اختصاص یافته است.

پلمب و معرفی یکهزار و ۷۲۰ واحد صنفی متخلف به دادگاه

شاپور مسعودی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: اپیدمی خوزستان به دلایل متعدد دیرتر از سایر استان‌ها آغاز شد به همین دلیل در روز‌های اخیر آمار این استان بالاتر از سایر استان‌ها است و نگرانی این است که زمانی اپیدمی بیماری کرونا اوج گرفته که همه اطلاعات کافی درخصوص این بیماری را دارند، ولی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

او اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۶۷۰ صنف در دزفول، هشت هزار و ۱۹۳ صنف در شوش و ۲هزار و ۴۵۲ صنف در گتوند وجود دارد که تا دیروز ۹ هزار و ۳۶۲ مورد بازرسی از اصناف دزفول، ۱۰ هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی از اصناف شوش و ۲ هزار و ۳۶۰ مورد بازرسی از اصناف گتوند صورت گرفته است.

مسعودی‌فر با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰ واحد صنفی در دزفول، ۴۵۰ واحد در شوش و ۷۰ واحد در گتوند پلمب یا به دادگاه معرفی شدند، بیان داشت: مراکز ۱۶ ساعته به دلیل افزایش تست‌ها در روز‌های آینده شلوغ‌تر خواهند شد، ضمن اینکه دومین مرکز ۱۶ ساعته دزفول در روز‌های آینده راه اندازی خواهد شد، ولی مردم نباید برای انجام تست تجمع کنند تا این بیماری گسترش پیدا نکند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص نحوه دفن فوتی‌های کرونایی افزود: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفن بیماران کرونایی در آرامستان‌های عادی منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانعی ندارد، اگرچه استفاده از آهک برای دفن بیماران کرونایی منبع علمی ندارد، اما غسل این افراد در شمال خوزستان با همکاری روحانیون داوطلب انجام می‌شود.

سامانه ۱۹۰ آماده دریافت شکایات مردمی

داود سلمان‌پور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست خبری اظهارداشت: همه امکانات با کیفیت و سخت‌گیری بالا در شهرستان دزفول تامین شده‌اند و در روز‌های نخست، کمک‌های مردمی درخصوص تهیه اقلام بهداشتی و دارویی زیاد بود، ولی اکنون حضور نیکوکاران کمرنگ‌تر شده است.

او با بیان اینکه نیازمند کمک و همفکری همه قشر‌های جامعه برای مبارزه با کرونا هستیم، گفت: در روز‌های ابتدایی شیوع کرونا، برای تهیه مواد شوینده و ضدعفونی مشکلاتی وجود داشت، ولی با راه اندازی کارخانجات مختلف این مشکل مرتفع شد و ملزومات بخش بیمارستانی از طریق این کارخانجات تامین شده است.

سلمان پور کرونا را یک بیماری سخت و پیچیده توصیف کرد و گفت: ممکن است برای مقابله با آن دچار ضعف شویم و به کمک و همکاری همه جانبه نیازمندیم، در روز‌های اول با مشکل تامین دارو مواجه بودیم که اکنون این مشکل رفع و ذخیره دارو‌های تخصصی انجام شده ضمن اینکه برای پاییز و زمستان پیش بینی لازم صورت گرفته است.

معاون غدا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص نظارت بر داروخانه‌ها نیز اظهار داشت: اولویت در داروخانه‌ها عرضه مواد شوینده و ضدعفونی کننده و نه الکل است، اگرچه با عرضه‌های غیرمتعارف الکل در کشور مواجه بودیم که دستور جمع آوری آن‌ها داده شد.

به گفته سلمان‌پور، سامانه ۱۹۰ آماده دریافت شکایت‌های مردمی درخصوص نحوه فعالیت داروخانه‌ها است.

درآمد بیمارستان بزرگ دزفول ۵۰ درصد کاهش یافت

عبدالناصر میرشکاک معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست گفت: درآمد بیمارستان بزرگ دزفول ۵۰ درصد کاهش یافته در حالی که درآمد‌های آن با ۹۰ درصد تاخیر یکساله از سوی شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شود که ۸ میلیارد ریال به بیمارستان نظام مافی شوش اختصاص یافته و اگر نیاز باشد بخش کرونای این بیمارستان را نیز فعال خواهیم کرد.

او در ادامه گفت: بابت کاهش درآمدها، وزارت بهداشت و درمان، ۱۰۲ میلیارد ریال اعتبار به ما اختصاص داد که برای ۲ ماه کارانه ۳ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول اختصاص یافت و به علت نبود امکانات، بیماران کرونایی شوش به بیمارستان بزرگ دزفول اعزام می‌شوند.

میرشکاک درخصوص نیروی انسانی بیمارستان نظام مافی شوش بیان داشت: ۵۴۷ نیرو در بیمارستان نظام مافی شوش فعال است لذا کمبود نیرو در شوش وجود ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.