افزایش ۴۰ درصدی بارگیری کالای کانتینری صادراتی از بندر امام (ره)

افزایش ۴۰ درصدی بارگیری کالای کانتینری صادراتی از بندر امام (ره)

تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری با ۴٠ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال قبل به بیش از ۱۵ هزار و ۲۴۱ تن رسید
کد خبر : 418
تاریخ انتشار : شنبه 30 می 2020 - 19:48
افزایش ۴۰ درصدی بارگیری کالای کانتینری صادراتی از بندر امام (ره)

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با توجه به استقبال بازرگانان و صاحبان صنایع برای بهره گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته این مجتمع بزرگ بندری برای صادرات کالا، بیش از یک میلیون و ٢١۵ هزار تن صادرات غیرنفتی در ۲ ماهه سال جاری انجام شده است.

او روند افزایش تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در ۲ ماهه سال جاری را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری با ۴٠ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال قبل به بیش از ۱۵ هزار و ۲۴۱ تن رسید و در جریان تخلیه و بارگیری ۶ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۷۸۳ تن انواع کالا، بیش از ۴ میلیون و ٧۵٧ هزار تن کالا‌های غیرنفتی و بیش از یک میلیون و ۴٣٠ هزار تن نیز به تخلیه و بارگیری نفتی انجام شد.

دریس، بندر امام خمینی (ره) را بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی کشور عنوان و اظهار کرد: بالغ بر ۳ میلیون و ۷۴۸ تن انواع کالا‌های اساسی از جمله؛ ذرت، گندم، کنجاله سویا، جو، دانه روغنی و شکر در این این بازه زمانی تخلیه و بیش از ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار تن از انبار‌های این مجتمع بزرگ بندری به مبادی مصرف در اقصی نقاط کشور بارگیری و ارسال شده است.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره)، این میزان تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی پی ورود و پهلوگیری ۲۰۷ فروند کشتی تحت شرایط ایمن در مجتمع بندری امام خمینی (ره) صورت گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.