سید علی مرعشی از فعالین حقوق شهروندی:

مدیریت شهری به نوسازی بافت های فرسوده اهواز توجه ویژه کند / لزوم توجه به معیشت شهروندان در بافت فرسوده و حاشیه شهر /  بافت فرسوده تهدیدی برای شهر است / شهرداری‌ باید بافت های فرسوده را بازآفرینی کند / مشکل بافت فرسوده با جابجایی شهروندان حل نمی شود

مدیریت شهری باید با رویکردی بهتر به موضوع بازسازی بافت‌های فرسوده ورود کند.
کد خبر : 3690
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 می 2021 - 23:20
مدیریت شهری به نوسازی بافت های فرسوده اهواز توجه ویژه کند / لزوم توجه به معیشت شهروندان در بافت فرسوده و حاشیه شهر /  بافت فرسوده تهدیدی برای شهر است / شهرداری‌ باید بافت های فرسوده را بازآفرینی کند / مشکل بافت فرسوده با جابجایی شهروندان حل نمی شود

یک فعال حقوق شهروندی بر ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری به نوسازی بافت‌های فرسوده کلانشهر اهواز تاکید کرد و گفت: در این خصوص لازم است بودجه ای که برای نوسازی بافت های فرسوده در نظر می گیرند افزایش یابد.
سید علی مرعشی با بیان اینکه باید در بافت‌های فرسوده به موضوع مقاوم سازی و استحکام سازه‌ها توجه شود گفت: مدیریت شهری باید با رویکردی بهتر به موضوع بازسازی بافت‌های فرسوده ورود کند.
وی با تاکید بر اینکه معیشت شهروندان در حاشیه‌ شهر و بافت فرسوده باید مورد توجه قرار گیرد گفت: بعضا مشاهده می کنیم که بافت فرسوده تبدیل به یک تهدید جدی برای شهر و شهروندان می شود که اگر به آن توجه نشود در صورت بروز یک بحران مانند زلزله شاهد خسارات زیادی خواهیم شد لذا توجه و رسیدگی به بافت های فرسوده در کلانشهر اهواز یک موضوع مهم و توجه به آن ضروری است. همچنین لازم است برای کاهش آسیب های اجتماعی و اقتصادی به موضوع ساماندهی بافت های فرسوده توجه شود. در برخی مناطق، زمین‌ها و بافت‌های قدیمی وجود دارد که اگر در آنها سرمایه‌گذاری شود بخشی از مشکل کمبود مسکن حل می شود.
وی با اشاره به اینکه اگر از سازه‌های موجود در شهر بخوبی مراقبت نشود این سازه‌ها تبدیل به بافت فرسوده می شوند گفت: ضروری است شورای شهر با مشارکت و همکاری سازمان استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان، نظارت بر سازه های شهری را بیشتر کند. احیای بافت‌های فرسوده باید بیش از گذشته مورد توجه شورا و شهرداری قرار گیرد. شهرداری باید تسهیلات و مشوق های ویژه ای برای نوسازی بافت فرسوده ارائه دهد.
وی تاکید کرد: شهرداری‌ باید بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری را بازآفرینی و بهسازی کند. ورود شهرداری به این موضوع باعث افزایش کیفیت زندگی شهرنشینی می شود و رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت.
این فعال اجتماعی با اشاره به اینکه مشکلات بافت فرسوده با جابجایی شهروندان از یک محله به محله دیگر حل نمی شود گفت: برخی ساکنان بافت فرسوده از محلی که در آن ساکن هستند کسب درآمد می کنند بنابراین براحتی نمی توان آنها را به جایی دیگر برد یا آپارتمان نشین کرد. باید شهرداری بدنبال تشکیل و توسعه ستاد بازآفرینی شهری باشد و در اين خصوص باید همه دستگاه‌های خدمت ‌رسان مانند آب، برق، فاضلاب، گاز و ..  به کمک شهرداری بیایند و در کنار آن باشند.

 

سید علی مرعشی / اردیبهشت 1400 – اهواز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.