سید علی مرعشی از فعالین اجتماعی:

شورا و شهرداری در حوزه اشتغالزایی جوانان ورود کنند / شهرداری اهواز کارگاههای تولیدی راه اندازی کند / با راه اندازی کارگاههای تولیدی، درآمد پایدار شهرداری افزایش می یابد

شورا و شهرداری با ظرفیت هایی که دارند باید در حوزه اشتغالزایی برای جوانان ورود کنند.
کد خبر : 3607
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 می 2021 - 8:07
شورا و شهرداری در حوزه اشتغالزایی جوانان ورود کنند / شهرداری اهواز کارگاههای تولیدی راه اندازی کند / با راه اندازی کارگاههای تولیدی، درآمد پایدار شهرداری افزایش می یابد

یک فعال حقوق شهروندی گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان لازم است شهرداری اهواز زمینه ایجاد کارگاههای تولیدی را با مشارکت شورای شهر مهیا کند.
سید علی مرعشی با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها گفت: شورا و شهرداری با ظرفیت هایی که دارند باید در حوزه اشتغالزایی برای جوانان ورود کنند ضمن زمینه سازی برای ایجاد و راه اندازی کارگاههای تولیدی موجب اشتغال جوانان شوند.
وی اشتغالزایی، بهره مندی از ظرفیت نیروی انسانی جوان، ایجاد درآمد پایدار و توسعه عمران و آبادانی شهر را از جمله مزایای راه اندازی کارگاه های تولیدی در شهر برشمرد و گفت: ضروری است شورا و شهرداری برای تحقق این موضوع برنامه ریزی کنند. از آنجایی که اشتغال نقش زیادی در رونق اقتصاد خانواده ها دارد لذا لازم است شهرداری در کنار انجام کارهای خدماتی و عمرانی به موضوع اشتغال هم توجه داشته باشد و با راه اندازی چنین کارگاههای تولیدی موجبات اشتغالزایی جوانان را فراهم کند.
وی با اشاره به شیوع کرونا و آثار آن بر کاهش سطح درآمد شهروندان و بدنبال آن کاهش ساخت و ساز و  تأثیر مستقیم آن بر درآمدهای شهرداری گفت: بنظر می رسد در شرایط کنونی بهترین راه حل برای مدیریت این وضعیت، ایجاد درآمدهای جدید از سوی شهرداری است لذا راه اندازی کارگاههای تولیدی بویژه با محوریت تولیدات عمرانی و مصالح ساختمانی هم می تواند درآمدهای پایدار برای شهرداری ایجاد کند و هم اشتغالزایی در پی داشته باشد. راه اندازی کارگاه های تولیدی از طریق فروش محصولات تولیدی ضمن ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم باعث حذف واسطه و عرضه مستقیم کالا و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده تولیدات هم می شود. حتی می توان مصالح تولید شده در این کارگاههای تولیدی را به شهرداری‌های سایر شهرها و استان های مجاور ارسال کرد.
وی افزود: راه اندازی کارگاههای تولیدی از سوی شهرداری هم موجب کاهش هزینه و صرفه جویی در هزینه ها می شود و هم باعث می شود پروژه های عمرانی با سرعت بیشتری اجرا شوند.

 

سید علی مرعشی / اردیبهشت ۱۴۰۰ – اهواز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.