رئیس گروه بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان توصیه کرد

تعطیلی دندان پزشکی ها

رئیس گروه بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان گفت: خدمات غیر اورژانس دندان‌پزشکی در دوران کرونا باید متوقف شوند؛ انجام خدماتی مانند جرم‌گیری دندان‌ها در دوران شیوع کرونا هیچ ضرورتی ندارد و در وضعیت قرمز کرونا باید تنها خدمات اورژانسی دندان‌پزشکی ارائه شود.
کد خبر : 3191
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مارس 2021 - 11:44
تعطیلی دندان پزشکی ها

دکتر نسیم‌السادات مرعشی‌شوشتری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نحوه دریافت خدمات دندان‌پزشکی در دوره همه‌گیری کرونا اظهار کرد: پروتکل‌هایی از سوی وزارت بهداشت مشخص شده است که در دوران شیوع کرونا، چه امکاناتی باید در محیط مراکز دندان‌پزشکی وجود داشته باشد و چه نکاتی نیز باید توسط دندان‌پزشک رعایت شود.

وی با اشاره به احتمال آلودگی مراکز درمانی دندان‌پزشکی با شیوع کرونا افزود: در این زمینه تنها در خصوص کرونا نگرانی نداریم؛ مراکز دندان‌پزشکی به طور کلی می‌توانند محیط‌های آلوده‌ای باشند اما با این وجود، بیش از ٩٠ درصد موارد بهداشتی در مراکز دندان‌پزشکی رعایت می‌شود.

رئیس گروه بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به نکات بهداشتی که باید در محل دندان‌پزشکی رعایت شوند، تصریح کرد: محل کار دندان‌پزشکان باید دارای تهویه قوی باشد. تجهیزات حفاظت فردی دندان‌پزشکان شامل ماسک، گان، دستکش و شیلد است که هنگام فعالیت باید به صورت مرتب، تعویض شوند. با توجه به اینکه بیمار در اتاق پزشک ماسک ندارد، اتاق پزشک باید به صورت مرتب ضد عفونی شود و پزشک نیز از تمام تجهیزات حفاظتی استفاده کند؛ بدین ترتیب انتقال بیماری از سمت پزشک انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به نحوه دریافت خدمات دندان‌پزشکی در دوران کرونا افزود: خدمات غیر اورژانس دندان‌پزشکی در دوران کرونا باید متوقف شوند؛ انجام خدماتی مانند جرم‌گیری دندان‌ها در دوران شیوع کرونا هیچ ضرورتی ندارد و در وضعیت قرمز کرونا باید تنها خدمات اورژانسی دندان‌پزشکی ارائه شود.

مرعشی‌شوشتری گفت: کار اصلی دندان‌پزشکان در دوران کرونا، کاهش درد بیماران است که شامل مواردی مانند عصب‌کشی و کشیدن دندان است و هدف این خدمات نیز متوقف کردن درد بیمار است. در غیر این صورت، تمام خدمات غیر اورژانس باید به زمانی که شرایط شیوع کرونا بهتر شود موکول شوند.

وی با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی که مراجعه‌کنندگان باید هنگام حضور در مراکز دندان‌پزشکی رعایت کنند، افزود: در وهله اول، در صورت امکان برای کارهای غیر ضرور به دندان‌پزشکی مراجعه نکنید و در صورت ضرورت، به صورت تلفنی نوبت دریافت کنید تا در مکان دندان‌پزشکی تجمع ایجاد نشود و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

رئیس گروه بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان گفت: در صورت مراجعه به دندان‌پزشکی نیز هیچ همراهی با خود نداشته باشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.