معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات خبر داد؛

۳۳ درصد کشاورزی ایران در معرض هجوم ملخ‌ها

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: حرکت ملخ‌های صحرایی به سمت کشورمان آغاز شده و ۳۳ درصد کشاورزی ایران در معرض هجوم این ملخ‌های مهاجم قرار دارد.
کد خبر : 3187
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مارس 2021 - 10:40
۳۳ درصد کشاورزی ایران در معرض هجوم ملخ‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود لطیفیان شامگاه سه شنبه در گفتگویی با صدا و سیمای مرکز خوزستان با اشاره به احتمال هجوم ملخ‌های به ایران و استان خوزستان اظهار کرد: ملخ صحرایی، ملخ مهاجری است که حرکت خود را از شرق آفریقا به طرف هندوستان آغاز و فاصله‌ای بین پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر را می‌پیماید.

لطیفیان افزود: پرواز این ملخ از اواسط زمستان به سمت کشورمان آغاز و به مدت هفت ماه به صورت میهمان ناخوانده ما خواهد بود که در مسیر خود ۱۰ استان همچون خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان که حدود ۳۳ درصد کشاورزی کشور را تولید می‌کنند، مورد هجوم قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با این آفت دو راهکار پایش و کنترل در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: امسال بیش از ۹ میلیون از زمین‌های کشاورزی کشور برای مقابله با ملخ صحرایی مورد پایش و رصد قرار گرفته است.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای مقابله با این آفت در سال جاری نیز فراهم شده است، بیان کرد: همچنین از سال ۹۸ تاکنون نیز بیش از یک میلیون هکتار از مزارع کشور برای مقابله با آفت ملخ صحرایی سمپاشی شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.