گسترش دامنه اعتراضات کشاورزان به عملکرد سازمان آب و برق / کشاورزان هویزه به صف معترضین پیوستند

با گسترش دامنه اعتراضات کشاورزان به عملکرد سازمان آب و برق استان در خصوص سوء مدیریت در کنترل کانال های زهکش، این بار کشاورزان هویزه به صف معترضین پیوستند.
کد خبر : 2255
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 دسامبر 2020 - 22:07
گسترش دامنه اعتراضات کشاورزان به عملکرد سازمان آب و برق / کشاورزان هویزه به صف معترضین پیوستند

با گسترش دامنه اعتراضات کشاورزان به عملکرد سازمان آب و برق استان در خصوص سوء مدیریت در کنترل کانال های زهکش، این بار کشاورزان هویزه به صف معترضین پیوستند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی هویزه گفت: کانال زهکش EMD و CMD و WMD متاسفانه تبدیل به نیزار شده اند و نیازمند لایروبی هستند. همه ساله شاهد طغیان این کانال ها هستیم و مزارع را غرق در آب زهکش می کنند و این موضوع باعث شده تا این مزارع در حال حاضر بدلیل نشت آب زهکش و شور شدن از وضعیت خوبی برخوردار نباشند و لم یزرع شوند. سازمان آب و برق استان باید پاسخگوی این وضعیت باشد چون واقعا کشاورزان ضرر دیده اند.

جاسم بوعذار گفت: سوء مدیریت سازمان آب و برق خوزستان در مدیریت زهکش های  موصوف باعث شده تا آب زهکش طغیان کرده و به درون مزارع هدایت شود. این موضوع باعث شده تا کشاورزان حوضه کرخه در معرض خسارت سنگین قرار گیرند و کسی هم پاسخگو نیست این در حالی است که متولی این کانال ها سازمان آب و برق است.

وی افزود: این کانال های زهکش نیازمند لایروبی هستند ولی با وجود هشدارهای زیادی که به سازمان آب و برق داده ایم متاسفانه این سازمان با ضعف مدیریت خود باعث شده تا مزارع کشاورزی بدلیل طغیان زهکش ها در معرض ضرر و زیان سنگین باشند.

وی افزود: این زهکش ها قرار بود طبق تعهد سازمان آب و برق هر چند سال یکبار لایروبی شوند ولی این سازمان اصلا به این موضوع توجهی نمی کند و هر وقت هم که این مشکل را به آنها می گوییم به ما می گویند که در حال مطالعه هستیم. واقعا لایروبی یک کانال زهکش چند سال مطالعه می خواهد که سازمان آب و برق استان از انجام آن ناتوان است و اراده ای برای مدیریت آن ندارد. این وضعیت باعث شده تا همه ساله به کشاورزان خسارت زیادی وارد شود.

بوعذار گفت: این کانال های زهکش با هزینه های زیاد راه اندازی شده اند ولی سازمان آب و برق که متولی مدیریت این کانال ها می باشد از انجام یک لایروبی ناتوان است. انتظار داریم شخص دکتر ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان پاسخگوی کشاورزان باشد و فکری به حال کشاورزان کند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی هویزه گفت: این کانال زهکش تبدیل به یک نیزار شده و همه ساله شاهد طغیان آن هستیم و مزارع را غرق در آب زهکش می کند و این موضوع باعث شده تا این مزارع در حال حاضر بدلیل نشت آب زهکش و شور شدن از وضعیت خوبی برخوردار نباشند و لم یزرع شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.