پیش‌بینی ۱۸ درصد افزایش تولیدات شرکت پتروشیمی شهید تندگویان

پیش‌بینی ۱۸ درصد افزایش تولیدات شرکت پتروشیمی شهید تندگویان

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان از برنامه‌ریزی برای شکستن رکورد‌های سال ۹۸ و رسیدن به ۱۸ درصد افزایش تولید در سال جاری خبر داد.
کد خبر : 220
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 می 2020 - 17:12
پیش‌بینی ۱۸ درصد افزایش تولیدات شرکت پتروشیمی شهید تندگویان

سیدرضا قاسمی شهری مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان گفت: این شرکت توانست با ۳ درصد افزایش تولید، رکورد تولید سالیانه در واحد‌های شیمیایی را به دست بیاورد و در سال ۹۸ تولید در واحد PTA-۱ به میزان ۲۶۷ هزار تن ثبت شد که ۲۰ درصد بیشتر از سال قبل است و این رکورد از بدو راه‌اندازی تاکنون سابقه نداشته است، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۹۹ رکورد تولید مجتمع به ۱۸ درصد افزایش یابد.

او  با اشاره به موضوع تعمیر و نگهداری در شرکت به پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت نگهدارت و تعمیرات مانند PM , CM , RCM , RBI بیان داشت: داخلی سازی برای تامین قطعات یدکی، مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها، قطعات پیچیده ابزاردقیقی و برد‌های کنترلی، سانتریفیوژ واحد CF  صورت گرفت.

قاسمی شهری تصریح کرد: ۳۶ فقره پروژه زیست محیطی این شرکت وجود داشت که تاکنون ۱۰ پروژه از این ۳۶ پروژه به پایان رسیده و امیدواریم با تکمیل تمام پروژه‌های تعریف شده در سال ۱۴۰۰، از لیست صنایع آلاینده خارج شده و علاوه بر قطع پرداخت جریمه بتوانیم به محیط زیست خدمت کنیم و پرداختن به محیط زیست نه تنها مسئولیت اجتماعی ماست که به زندگی همه ما مربوط می‌شود چرا که ما در این محیط زندگی می‌کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان به اشاره به راه‌اندازی واحد poly H و افزایش تولید این واحد از ۱۳۲ هزارتن به ۱۳۸ هزارتن در سال ادامه داد: این واحد با ۶/۶ میلیون یورو بابت Revamping و ۴/۵ میلیون دلار بابت بازسازی واحد و ۱۲۵ میلیارد ریال هزینه‌های ریالی در سال ۹۵ آغاز شد و علیرغم خروج لایسنسور و پیمانکاران خارجی کار متوقف نشد و همکاران متخصص داخل شرکت این پروژه را به پایان رساندند.

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه پارازایلین به عنوان یکی از محصولات تولیدی شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا به عنوان‌خوراک مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان استفاده می‌شود، گفت: شرکت بوعلی اخیراً به جمع سهامداران ما پیوسته است و روند اجرایی پروژه واحد پارازایلین از سرعت خوبی برخوردار است و در مرحله خرید و ساخت تجهیزات است پروژه SSP-C پیشرفت بسیار خوبی داشته و با انتخاب مشاور مراحل برگزاری مناقصه دردست اقدام است.

به گفته او این پروژه در ابتدا قرار بود با استفاده از شرکت‌های خارجی انجام شود، اما با بررسی توان مهندسی در داخل کشور، اجرای این طرح به پیمانکاران داخلی واگذار خواهد شد و با اجرای این پروژه، شرکت می‌تواند قدرت مانور خوبی در تغییر گرید‌های تولیدی داشته باشد.

تغییر روند تولید از گرید نساجی در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان

قاسمی شهری افزود: با تغییر روند تولید از گرید نساجی (به عنوان گریدی که در نیمه اول سال مشتری زیادی ندارد) به گرید بطری که نیاز اساسی بازار است، حاشیه حداقلی سود ۱۵۰ میلیارد تومانی برای شرکت بوجود خواهد آمد و تولید مواد اولیه چادر مشکی را یکی از این برنامه‌ها است علاوه بر این قرار است کاتالیست پالادیوم بومی‌سازی شده و این اقدام با همکاری پژوهشگاه نفت انجام می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان اظهار داشت: پتروشیمی شهید تندگویان همچنین با مشارکت بانک‌ها و صنایع پایین دستی تسهیلات خوبی برای مشتریان خود فراهم کرده و در اختیار آنان قرار داده است تا به این شیوه بتواند التهاب بازار را کاهش دهد.

او گفت: همکاری در راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی را که باعث شد ۱۰۰ نفر به چرخه کار برگردند را از دیگر فعالیت‌های شرکت است و در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز مواردی مانند اصلاحات لوله کشی فاضلاب، بازسازی باشگاه‌ها، توزیع بن کتاب، توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع ماسک و عملیات ضدعفونی در شهر‌های چمران ، شادگان و ماهشهر انجام شده است و با اجرای بیمه تکمیلی، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، اصلاح ساختار سازمانی، تخصیص سهام به کلیه پرسنل، بهبود وسایل نقلیه، رستوران و ارائه تسهیلات مسکن توانستیم در وضعیت معیشتی کارکنان تغییرات خوبی به وجود آوریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.