پیش بینی برداشت ۲۲ هزار و ۱۰۰ تنی انار از باغات استان

پیش بینی برداشت ۲۲ هزار و ۱۰۰ تنی انار از باغات استان

افزایش ۱۵ درصدی تولید و برداشت محصول به میزان ۲۲ هزار و ۱۰۰ تن
کد خبر : 1605
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 سپتامبر 2020 - 18:38
پیش بینی برداشت ۲۲ هزار و ۱۰۰ تنی انار از باغات استان

محمد حسنی نسب مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه  پارسال میزان تولید انار ۱۹ هزار و ۲۰۰ تن بود، گفت: پیش بینی می‌شود امسال با توجه به اقدامات فنی مطلوب انجام شده بوسیله  کشاورزان براساس توصیه‌های ترویجی و فنی کارشناسان و محققان سازمان جهاد کشاورزی و همچنین شرایط خوب جوی در پارسال، شاهد افزایش ۱۵ درصدی تولید و برداشت این محصول به میزان ۲۲ هزار و ۱۰۰ تن باشیم.

او سطح  زیر کشت انار در باغات خوزستان را ۳ هزار و ۱۹۰ هکتار عنوان کرد و افزود:  از این مقدار سطح، ۲ هزار و۶۰۰ هکتار بارور و ۵۹۰ هکتار نهال هستند.

حسنی نسب بیان کرد: شهرستان‌های مهم تولید کننده انار در خوزستان ایذه، باغملک، اندیکا، لالی، دزفول، اندیمشک و عمده ارقام مورد کشت در این استان ارقام محلی الوار گرمسیری، دزفول، باغملک، سینه پهن و شیوند هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه برداشت انار در استان از اواسط شهریور ماه آغار و تا نیمه آبان ادامه  دارد، اظهار داشت: بیشترین مصرف انار تولیدی استان تازه خوری در بازار‌های درون استان، تولید رب انار محلی، ترشی انار و سایر فرآورده‌های محلی است و  بخشی از این محصول نیز به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.