۵۴ هزار دانش آموز نیازمند در سطح استان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

بسیاری از دانش آموزان از داشتن گوشی و تبلت دانش آموزی برای فراگیری آموزش محروم هستند.
کد خبر : 1571
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 سپتامبر 2020 - 18:56
۵۴ هزار دانش آموز نیازمند در سطح استان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: ۵۴ هزار دانش آموز نیازمند در سطح استان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که ۳۰ هزار نفر آن‌ها از همه خدمات فرهنگی، آموزشی و … بهره مند می‌شوند.

او مهم‌ترین راهبرد و هدف کمیته امداد را توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه عنوان کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشکیل کلاس‌های درس در فضای مجازی، دسترسی به گوشی‌های هوشمند به منظور استفاده از شبکه آموزشی شاد یک ضرورت است و بسیاری از دانش آموزان از داشتن گوشی و تبلت دانش آموزی برای فراگیری آموزش محروم هستند.

موصلی بیان کرد: به منظور تهیه تعداد زیادی تبلت و اهدا به دانش آموزان نیازمند، مشارکت بیشتر مردم نیکوکار و سخاوتمند و تامین منابع مالی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است و باتوجه به وضعیت بحرانی ناشی از شیوع بیماری کرونا تامین وسایل الکترونیکی در اولویت قرار گرفته است و بطوریکه تامین نیاز‌های متعارف نظیر پوشاک و لوازم التحریر در مراتب بعدی قرار گرفته اند.

این مقام مسئول به مشارکت و همکاری ۳۲۰ هزار نیکوکار با کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: استانداری خوزستان تهیه و اهدای ۳ هزار دستگاه تبلت و یکی از شرکت‌های پتروشیمی تهیه ۲ هزار دستگاه را بر عهده گرفته اند، البته کمیته امداد کشور نیز قرار است ۱۰۰ هزار تبلت تهیه کند و تعداد قابل توجهی از آن‌ها را به دانش آموزان نیازمند استان اختصاص دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه علیرغم همکاری ها، همچنان برای تامین نیاز تعداد زیادی از دوستان به مشارکت خیرین و نیکوکاران نیازمندیم، تصریح کرد: مکاتبه با ۱۰۰ شرکت در سطح استان برای تامین منابع مالی و تهیه تعداد بیشتری تبلت انجام شده و امیدواریم با جذب مشارکت حداکثری بتوانیم نیاز دانش آموزان نیازمند را رفع کنیم.

موصلی با بیان اینکه در مجموع ۱۳۳ هزار خانوار در استان از خدمات مختلف فرهنگی، آموزشی، اشتغال و کمک معیشت بهره مند می‌شوند و این رقم حدود ۱۰ درصد جمعیت خوزستان را در برمی‌گیرد و معادل متوسط کشوری است، ادامه داد: نبود منابع مالی کافی و مطابق با نیازهای جامعه کنونی و محرومیت از منابع مالی مهم ترین چالش پیش روی ما است و مانع رسیدن به برخی اهداف می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.