مهار آتش از کوه دمه

مهار آتش از کوه دمه

دیروز بعد از ظهر آتش سوزی کوه دمه در منطقه حفاظت شده شیمبار گزارش شد
کد خبر : 1507
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 سپتامبر 2020 - 18:13
مهار آتش از کوه دمه

مصطفی یوسفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا گفت: دیروز بعد از ظهر آتش سوزی کوه دمه در منطقه حفاظت شده شیمبار گزارش شد که نیرو‌های محیط زیست سریع به محل اعزام شدند.

او افزود: با تلاش محیط بانان و نیرو‌های محلی این آتش سوزی بامداد امروز به طور کامل مهار شد، هرچند مهار آن در شب با مشکلات زیادی از جمله تاریکی هوا، حمله خزندگان، سقوط از ارتفاع، حمله حیوانات وحشی و … همراه بود، اما نیرو‌های محیط زیست برای اطفای حریق این خطرات را با جان و دل خریدند.

یوسفی با اشاره به عمدی بودن این آتش سوزی و تلاش برای شناسایی عوامل آن، بیان کرد: پوشش جنگلی این منطقه بلوط بوده، اما در این آتش سوزی خسارت عمده به مراتع وارد شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا با بیان اینکه این شهرستان حدود ۱۵۰ هزار هکتار جنگل وجود دارد که ۹۰ درصد این درختان، بلوط و گونه‌های درختی و حدود ۱۰ درصد از آن را جنگل تشکیل داده، اظهار داشت: منطقه حفاظت شده شیمبار، کوهستانی و پوشیده از جنگل و مرتع است و این منطقه حدود ۵۴ هزار هکتار وسعت دارد.

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای ۳ بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.