کافی نبودن توسعه معابر شهری اهواز

کافی نبودن توسعه معابر شهری اهواز

برای رفع مشکلات شهری در کلانشهر اهواز باید نوع نگاه را تغییر داد، به این معنا که فقط توسعه معابر شهری کافی نیست و باید کیفیت امکانات و معابر نیز مدنظر باشد.
کد خبر : 1446
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 آگوست 2020 - 18:46
کافی نبودن توسعه معابر شهری اهواز

محمد حری مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان گفت: برای رفع مشکلات شهری در کلانشهر اهواز باید نوع نگاه را تغییر داد، به این معنا که فقط توسعه معابر شهری کافی نیست و باید کیفیت امکانات و معابر نیز مدنظر باشد.

او افزود: در کلانشهر اهواز نماد‌هایی که مردم به آن‌ها احساس تعلق دارند و خاطره انگیز هستند، تخریب می‌شود و با این اقدام شهروندان از حس تعلق به شهر محروم خواهند شد و خود به خود هویت شهر از بین می‌رود.

حری با تاکید بر تغییر نگاه مدیریت شهری اظهار داشت: گاهی برای توسعه یک شهر باید بزرگراه احداث شود و در برخی مناطق احداث جاده‌ها امری اشتباه است و باید کیفیت آن افزایش یابد. اینکه نگاه صرفا مهندسی و عمرانی باشد و تمرکز بر ساخت خیابان و جاده جدید باشد، صحیح نیست. به عبارتی دیگر شهری خوب است که مردم در آن احساس آرامش و آسایش داشته باشند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان درخصوص جاده ساحلی اهواز بیان کرد: زیباترین شهر‌های دنیا شهر‌هایی هستند که رودخانه از وسط شهر عبور کرده و فرصتی برای گذارن اوقات فراغت شهروندان در کنار ساحل رودخانه فراهم می‌کند، اما جاده ساحلی اهواز مرهمی برای ترافیک شهری است و از سویی دیگر به دلیل وجود اتوبان، شرایط را برای عبور خودرو‌ها تندرو به وجود آورده است، در صورتی که ظرفیت برای ایجاد بخشی از فعالیت‌های مردم را دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر جاده ساحلی نبود، ترافیک سنگین و آزاددهنده در مناطقی از جمله کیانپارس و گلستان ایجاد می‌شد، ادامه داد: با مدیریت و اقدامات اشتباه به جای زیباسازی و ایجاد فرصت‌هایی برای فعالیت شهروندان و امکاناتی برای گذراندن اوقات فراغت، تعداد خودرو‌ها افزایش می‌یابد و همین امر سبب شلوغ شدن شهر به موجب تعدد خودرو‌های تک سرنشین و آلودگی هوا خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.