مهار شدن ۹۵ درصدی آتش سوزی منطقه حفاظت شده شیمبار در خوزستان

مهار شدن ۹۵ درصدی آتش سوزی منطقه حفاظت شده شیمبار در خوزستان

۹۵ درصد آتش سوزی در منطقه حفاظت شده شیمبار در شهرستان اندیکا اندیکا مهار شد.
کد خبر : 1325
تاریخ انتشار : جمعه 21 آگوست 2020 - 17:39
مهار شدن ۹۵ درصدی آتش سوزی منطقه حفاظت شده شیمبار در خوزستان

محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ادامه اطفا حریق با استفاده از بالگرد آبپاش، ۹۵ درصد آتش سوزی در منطقه حفاظت شده شیمبار در شهرستان اندیکا اندیکا مهار شد.

او با بیان اینکه با توجه به تلاش‌های گسترده از قبیل نیروی انسانی، بکارگیری بالگرد آبپاش و … موفق به مهار ۹۵ درصدی آتش‌سوزی شده ایم افزود: میزان آتش سوزی در مناطق را به طور تقریبی ۲۰۰ هکتار است و امیدواریم ۵ درصد باقی مانده به صورت طبیعی و تلاش گروه‌های اطفاء مهار شود.

اشرفی تصریح کرد: شرایط اطفای حریق در منطقه بسیار سخت است چرا که آتش سوزی در جوار دره‌های عمیق و صخره‌های صعب العبور اتفاق افتاده است و فرایند حرکت نیروی انسانی و انتقال حداکثری با بالگرد به سختی است و با همه این سختی‌ها، یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، جوامع محلی، انجمن‌های زیست محیطی و گروه‌های پروازی توانستند این عملیات را با خوبی پشت سر بگذارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: درخت‌هایی که به دلیل آفت زدگی مقاومت کمتری در مقابل آتش سوزی داشته اند و درختان ضعیفی مانند بادام بیشتر آسیب و کمترین آسیب نیز گونه درختان بلوط دیده است و همه تلاش ما بر این است که هیچگونه آسیبی حتی به مراتب که عمدتاً برای دامانداران و جوامع محلی دارای اهمیت است وارد نشود.

این مقام مسئول در خصوص علل آتش سوزی افزود : بررسی‌های اولیه نشان داده است که عوامل انسانی باعث بروز حادثه در منطقه بوده و به صورت دقیق تحقیقات برای شناسایی عوامل حادثه در دست بررسی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.