آتش از کوه دلا دست بردار نیست

آتش از کوه دلا دست بردار نیست

ظهر جمعه ۲۴ مرداد ماه شروع شده و کماکان ادامه دارد و امیدواریم که تا بعد از ظهر امروز بتوانیم آتش را مهار کنیم.
کد خبر : 1288
تاریخ انتشار : شنبه 15 آگوست 2020 - 18:02
آتش از کوه دلا دست بردار نیست

مصطفی یوسفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا گفت: آتش سوزی در کوه دلا و منطقه حفاظت شده شیمبار از ظهر جمعه ۲۴  مرداد ماه شروع شده و کماکان ادامه دارد و امیدواریم که تا بعد از ظهر امروز بتوانیم آتش را مهار کنیم.

او با اشاره به اینکه ۲ گروه ۵ نفره در حال اطفای حریق هستند: افزود: همچنین ۵ گروه ۶ نفره دیگر از نیرو‌های حرفه‌ای محیط زیست، منابع طبیعی  و بخش های مردم نهاد نیز با بالگرد به محل اعزام خواهند شد.

یوسفی با بیان اینکه ۷۰ درصد از آتش سوزی‌ها در اندیکا به دلیل اختلافات  میان  دامداران و مالکین ارضی است، اظهار داشت: علت آتش سوزی  و میزان خسارت به این منطقه هنوز مشخص نشده است، ولی  احتمال عمدی بودن این حریق بسیار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا جلوگیری از فروش غیر قانونی مراتع بین دامداران و حل مشکلات آنها را از راهکار‌های مقابله با این آتش سوزی‌ها عنوان و تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی با هدف آشنایی با  عواقب آتش سوزی در جنگل ها، مراتع و اهمیت درخت و حیات وحش به طور مرتب برگزار می‌شود.

هر ساله با آغاز فصل گرما بخش‌هایی از مراتع و جنگل‌های خوزستان به دلایل مختلفی دچار آتش‌سوزی می‌شود. در شهرستان اندیکا حدود ۱۵۰ هزار هکتار جنگل وجود دارد که ۹۰ درصد این درختان بلوط و ۱۰ درصد دیگر گونه‌های درختی دیگرمانند بنه، انجیر کوهی و… هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.