شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خوزستان چه می کند؟! / حمایت از کشاورزان در حد شعار / وقتی کود اوره در بازار آزاد ۱۸۰ هزار تومان می شود!

مسئولین شرکت خدمات حمایتی که ادعای حمایت از کشاورزان را دارند پاسخگوی مطالبات کشاورزان نیستند.
کد خبر : 1186
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 جولای 2020 - 12:16
شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خوزستان چه می کند؟! / حمایت از کشاورزان در حد شعار / وقتی کود اوره در بازار آزاد ۱۸۰ هزار تومان می شود!

 

مسئولین شرکت خدمات حمایتی که ادعای حمایت از کشاورزان را دارند پاسخگوی مطالبات کشاورزان نیستند.

در حالی که شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران اعلام کرد که در تامین کود مورد نیاز کشاورزان مشکلی نداریم و دخایر کودی خوبی در انبارها داریم ولی ظاهرا در خوزستان بعنوان قطب کشاورزی کشور عملا اراده ای برای مدیریت تامین و توزیع کودهای شیمیایی از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان وجود ندارد و این موضوع با اعتراض کشاورزان روبرو شده است.

در همین خصوص تعدادی از مدیران تشکلهای کشاورزی شهرستان های استان خوزستان در تماس هایی با انتقاد از عملکرد طاهری مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اعلام کردند: حمایت شرکت خدمات حمایتی از کشاورزان استان صرفا در حد شعار است و کشاورزان برای تامین کود مورد نیاز خود با مشکلات زیادی روبرو هستند و مسئولین این شرکت هم که ادعای حمایت از کشاورزان را دارند پاسخگوی مطالبات کشاورزان نیستند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شوشتر در همین خصوص گفت: کشاورزان شوشتر برای دریافت کود شیمیایی مشکلات زیادی دارند این در حالی است که در بازار آزاد هر چقدر کود شیمیایی که بخواهی وجود دارد. برای ما سوال است وقتی کود اوره که در انحصار دولت است چرا باید کشاورزان ما برای تهیه آن با مشکل روبرو شوند. عادل سلیمانی نسب افزود: در حال حاضر کود اوره در بازار آزاد با قیمت حدود ۱۷۰ هزار تومان به وفور وجود دارد و کشاورزان از ناچاری مجبور به تهیه کود از بازار آزاد هستند. وی گفت: در حالی که کشاورزان در حال کشت و کار تابستانه هستند ولی نیاز شدید به کود شیمیایی به دغدغه آنها تبدیل شده است. کشاورزان شدیدا به این وضع اعتراض دارند و انتظار دارند شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان پیگیر این موضوع باشد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی آبادان هم گفت: وضع توزیع کود شیمیایی در آبادان نابسامان است. بنیامین خیرآبادی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در زمینه توزیع کود شیمیایی فقط وعده و وعید می دهد این در حالی است که کشاورزان برای تامین کود اوره با مشکل روبرو شده اند و کود فسفات و پتاس هم که اصلا توزیع نشده است. کشاورزان به این وضع معترض هستند. البته کود اوره در بازار آزاد هر چه بخواهی موجود است و بعضا قیمت آن به کیسه ای ۱۸۰ هزار تومان هم رسیده است که واقعا گران است. معلوم نیست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چه می کند!

نایب رییس نظام صنفی کشاورزی اهواز هم گفت: کشاورزان اهواز با کمبود بی سابقه کود شیمیایی روبرو هستند و عملا به مشکل برخورده اند. سعید حلفی افزود: جالب اینجاست در بازار آزاد کود به میزان نیاز موجود است ولی با قیمت بالا و این باعث شده تا کشاورزان بلاتکلیف باشند چون اگر بخواهند کود بازار آزاد را تهیه کنند طبیعی است که تولید برای آنها صرفه اقتصادی نخواهد داشت. نباید این گونه به کشاورزان ظلم شود چون کشاورزان کاری بجز کشاورزی ندارند و انتظار داریم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خوزستان در سال جهش تولید به فکر کشاورزان باشد تا اینگونه مورد مهری قرار نگیرند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی هویزه هم گفت: این روزها کشاورزان با مشکل تامین کود شیمیایی روبرو هستند. جاسم بوعذار افزود: متاسفانه اکثر کشاورزان از کود دولتی بی بهره اند و برای ما سوال است شرکت خدمات کشاورزی استان چرا به این موضوع رسیدگی نمی کند. اگر واقعا در زمینه کود اوره کمبود داریم پس این همه کود در بازار آزاد آن هم با قیمت بالا نشان دهنده چیست. کشاورزان مجبور هستند کود مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.