مطلوب بودن کیفیت آب شرب اهواز

مطلوب بودن کیفیت آب شرب اهواز

پایش و نظارت مستمر بر آب شرب در نقاط شهری و روستایی یکی از اولویت‌های کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشت در همه شهرستان‌ها است.
کد خبر : 1144
تاریخ انتشار : جمعه 24 جولای 2020 - 18:12
مطلوب بودن کیفیت آب شرب اهواز

فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پایش و نظارت مستمر بر آب شرب در نقاط شهری و روستایی یکی از اولویت‌های کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشت در همه شهرستان‌ها  است.

او بیان داشت: با توجه به اهمیت آب سالم در حفظ سلامتی جامعه، وضعیت آب شرب از نظر میکروبی، شیمیایی و کلر باقی‌ مانده به صورت شبانه‌روزی در همه شهرستان‌ها از سوی بازرسان بهداشت محیط در آزمایشگاه‌های تخصصی در سطح شهرستان‌ها و استان کنترل و آنالیز می‌شود.

ابول نژادیان تصریح کرد: در حال حاضر آب اهواز از نظر شاخص میکروبی دارای مطلوبیت ۹۵.۷۵ درصدی است که نسبت به پارسال وضعیت بهتری دارد، همچنین شاخص میکروبی آب شبکه توزیع شهری در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه جندی شاپور اهواز نیز در فصل بهار امسال دارای مطلوبیت ۹۳.۲ درصد بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: کیفیت آب شرب در این کلانشهر اکنون در وضعیت مناسبی قرار دارد و در عین حال این اطمینان را به شهروندان می‌دهیم که سلامت مردم خط قرمز ما است و هیچگونه محافظه‌کاری و ملاحظه‌کاری در این زمینه نداریم و مسائلی که سلامتی مردم را تهدید کند، پیگیری خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر با توجه به شیوع کرونا، این بازرسی‌ها و کنترل‌ها تشدید شده‌اند و در صورت صفر بودن کلر باقی‌مانده یا نداشتن مطلوبیت میکروبی، موارد بلافاصله به صورت تلفنی با کارشناسان شرکت آب و فاضلاب مطرح و مشکل در منطقه رفع می‌شود، ادامه داد: اگر رفع این معضلات زمان‌بر شوند، موضوع از طریق شورای سلامت خوزستان و یا ارجاع پرونده قضایی شرکت‌های آب و فاضلاب به دادگاه پیگیری می‌شود و آن‌ها را موظف به پاسخگویی و رفع مشکلات می‌کنیم.

ابول نژادیان افزود: در برخی از نقاط اهواز و استان خوزستان به دلیل ساخت و ساز‌های غیرمجاز، فرسودگی شبکه توزیع آب، خصوصیات توپوگرافی منطقه یا افت فشار، کیفیت آب دستخوش تغییر و موجب شکایت هموطنان یا افت مطلوبیت میکروبی می‌شود که بلافاصله موضوع از سوی مراجع بهداشتی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.