نایب رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان:

اقدام محیط زیست در شکایت از شرکت توسعه نیشکر برای رهایی از عذاب وجدان است / محیط زیست برای پوشاندن ترک فعلهایش دیواری کوتاهتر از بخش کشاورزی نیافت

اقدام محیط زیست در شکایت از شرکت توسعه نیشکر برای رهایی از عذاب وجدان است.
کد خبر : 5337
تاریخ انتشار : شنبه 9 دسامبر 2023 - 18:35
اقدام محیط زیست در شکایت از شرکت توسعه نیشکر برای رهایی از عذاب وجدان است / محیط زیست برای پوشاندن ترک فعلهایش دیواری کوتاهتر از بخش کشاورزی نیافت

نایب رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: اقدام محیط زیست در شکایت از شرکت توسعه نیشکر برای رهایی از عذاب وجدان است.

سید فاضل شرفی گفت: در حالیکه مشکلات زیست محیطی در استان خوزستان در طول 12 ماه سال امان از مردم استان بریده بنظر می رسد سازمان محیط زیست برای رهایی از عذاب وجدانِ ترک فعل در مقابل بانیان اصلی آلودگی محیط زیست، دیواری کوتاه تر از بخش کشاورزی نیافته و به شکایت از دو شرکت نیشکری اقدام نموده است.

وی گفت: ما طرفدار اجرای قانون و صیانت از محیط زیست هستیم ولی سازمان محیط زیست پاسخ دهد چگونه در حالیکه فلرهای نفتی در 12 ماه سال نفس کشیدن را برای مردم خصوصا هزاران کشاورز حاشیه آنها سخت کرده هیچ شکایتی علیه شرکت نفت مطرح نمی کند. چگونه است وقتی که معدن نمک سد گتوند مدتهاست در حال لطمه به محیط زیست حوضه کارون و شور کردن اراضی کشاورزان پایین دست است هیچ شکایتی مطرح نمی کند. چگونه است وقتی که ورود انبوه فاضلاب شهری به رود کارون، سلامت مردم و احشام پایین دست کارون را به چالش می کشد هیچگونه شکایتی مطرح نمی کند ولی برای یک آتش سوزی محدود و موقت بلافاصله شکایت قضایی مطرح می کند؟ آیا براستی سازمان حفاظت محیط زیست با همه ی شرکت های آلاینده برخورد یکسان دارد؟

وی گفت: از نظر ما این موضوع به این دلیل است که سازمان محیط زیست برای پوشاندن کوتاهی های خود، بخش کشاورزی را مظلوم و دیوار آن را کوتاه تر از وزارت نفت و وزارت نیرو دیده و دست به این اقدام غیرمنطقی زده است اما اگر سازمان محیط زیست در این رفتار یک بام و دو هوای خود تجدید نظر نکند شاید کشاورزان استان لازم باشد علیه سازمان محیط زیست به علت ترک فعل های پیش گفته که باعث خسارات سنگینی به کشاورزان شده اقامه دعوی کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.