دکتر بدر سودانی نامزد سومین دوره انتخابات شورای عالی وکلا مرکز وکلای قوه قضاییه:

ضرورت الزامی شدن وکالت در جامعه / تمام افراد جامعه باید امکان بهره مندی از خدمات حقوقی وکلا را داشته باشند / الزامی شدن استفاده از وکیل؛ گره گشای بسیاری از مشکلات حقوقی است

تمام افراد جامعه باید امکان بهره مندی از خدمات حقوقی وکلا را داشته باشند
کد خبر : 5260
تاریخ انتشار : جمعه 4 آگوست 2023 - 11:21
ضرورت الزامی شدن وکالت در جامعه / تمام افراد جامعه باید امکان بهره مندی از خدمات حقوقی وکلا را داشته باشند / الزامی شدن استفاده از وکیل؛ گره گشای بسیاری از مشکلات حقوقی است

یک نامزد سومین دوره انتخابات شورای عالی وکلا مرکز وکلای قوه قضاییه بر ضرورت اجباری شدن وکالت در جامعه تاکید کرد و گفت: اجباری و الزامی شدن وکالت در جامعه از مزایای زیادی برخوردار است که باید برای تحقق و اجرایی شدن آن برنامه ریزی شود.
دکتر بدر سودانی با بیان اینکه بسیاری از شهروندان از مشاوره حقوقی جامعه وکلا استفاده نمی‌کنند گفت: همین موضوع باعث می شود پرونده های زیادی در محاکم قضایی باز شود و مشکلات حقوقی فراوانی هم برای مردم ایجاد شود.
وی افزود: دانش بسیاری از مردم در خصوص موضوعات حقوقی بسیار کم است. ضرورت دارد در این زمینه طرح وکیل خانواده اجرایی شود و از سویی برای اجباری شدن وکالت برنامه ریزی شود تا تمام جامعه بتوانند از خدمات حقوقی وکلا بهره ببرند.
وی گفت: الزامی شدن استفاده از وکیل در دعاوی دارای ثمرات زیادی است و حتی با حضور وکیل، کار همکاران قضایی نیز آسان تر می‌شود و این امر گره گشای بسیاری از مشکلات حقوقی خواهد بود. در واقع با توجه به افزایش روز افزون دعاوی در حوزه های مختلف، افزایش فارغ التحصیلان جویای کار رشته حقوق و همچنین تراکم بالای پرونده های حقوقی در محاکم قضایی ضروری است که حضور وکیل در دعاوی مختلف الزامی شود. هم اکنون تعداد زیادی دانش آموخته رشته حقوق داریم که انتظار دارند روزی بعنوان وکیل به مردم خدمت کنند لذا با اجرایی شدن طرح الزامی شدن وکالت در پرونده، بخش زیادی از فارغ التحصیلان حقوق مشغول به کار می شوند. اگر وکالت، الزامی و اجباری شود طبیعتا قاضی محترم هم در رسیدگی به پرونده ها راحت‌ تر است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.