کشف گورستان اشکانی در اهواز

اهواز- ایرنا - معاون میراث‌ فرهنگی خوزستان از کشف یک گورستان تاریخی مربوط به دوره اشکانی حین عملیات حفاری در اهواز خبر داد.
کد خبر : 5067
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 جولای 2022 - 8:44
کشف گورستان اشکانی در اهواز

به‌گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، احمدرضا حسینی‌بروجنی افزود: کارکنان شرکت ملی حفاری ایران در عملیات اجرایی این شرکت در یکی از مناطق اهواز و حین حفاری بیل مکانیکی برای احداث جاده دسترسی به چاه نفت، به یک گورستان تاریخی برخوردند.

وی ادامه داد: به محض کشف این گورستان، بلافاصله مراتب به اطلاع اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان رسید و کارشناسان میراث‌فرهنگی استان در محل حاضر شدند و بررسی‌های کارشناسی در این خصوص آغاز شد.

معاون میراث‌فرهنگی خوزستان افزود: عملیات حفاری بلافاصله متوقف شد و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان و حراست شرکت ملی‌حفاری در این محل مستقر و حفاظت از این محوطه را برعهده دارند و هماهنگی لازم بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی و شرکت ملی حفاری ایران درحال انجام است.

وی گفت: در کارشناسی اولیه، بررسی‌ها نشان می‌دهند، در این گورستان تاریخی فعلاً سه تدفین خمره‌ای وجود دارد که در اسرع وقت نسبت به تثبیت و نجات‌بخشی آن توسط کارشناسان مجرب اقدام خواهد شد.

حسینی‌بروجنی خاطرنشان کرد: در این گورستان تاریخی گورخمره‌هایی سفالی و نخودی رنگ با اندود قیر شبیه به تدفین‌های اواخر اشکانی و اوایل ساسانی کشف شده است و در آینده نزدیک با مجوز پژوهشگاه میراث‌فرهنگی نسبت به کاوش گسترده در این محوطه اقدام می‌شود و اقدامات لازم برای ثبت‌ملی آن صورت خواهد گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.