میزان گرد و غبار در شادگان به هشت برابر حد مجاز رسید

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وقوع ریزگرد در ۱۳ شهرستان، بیشترین غلظت گرد و غبار را در شادگان با هشت برابر حد مجاز اعلام کرد.
کد خبر : 5035
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 ژوئن 2022 - 9:44
میزان گرد و غبار در شادگان به هشت برابر حد مجاز رسید

به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در ساعت هفت روز سه شنبه در شادگان یک هزار و ۱۵۳، اهواز یک هزار و ۷۰، آبادان ۹۴۰، اندیمشک ۵۸۸، ایذه ۱۵۶، بهبهان ۱۶۸، حمیدیه ۷۱۱، دزفول ۶۰۶، رامشیر ۲۱۲، سوسنگرد۷۰۶، گتوند ۱۵۶، ماهشهر ۲۳۹ و هندیجان ۱۹۵ میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

بر اساس این گزارش، توده گرد و غبار با منشاء کشور عراق از شب گذشته وارد خوزستان شده و از صبح امروز رو به کاهش گذاشته است.

در ساعت ۲۴ دوشنبه بیشترین میزان غلظت گرد و غبار در دزفول با یک هزار و ۳۵۰ و اندیمشک با یک هزار و هشت میکروگرم برمترمکعب و در ساعت ۶ صبح امروز (سه شنبه) در شادگان با یک هزار و ۲۳۱، آبادان یک هزار و ۴۰ و اهواز یک هزار و ۳۵ میکروگرم برمترمکعب گزارش شده است.

کارگروه شرایط اضطراری الودگی هوای خوزستان ساعت آغاز به کار همه ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی ۱۵ شهرستان شامل شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، شوشتر، دزفول، بندرماهشهر، گتوند، اندیمشک، حمیدیه، باوی، کارون، دشت آزادگان، شوش، هویزه و شادگان در روز سه شنبه را با دوساعت تاخیر اعلام کرد.
اداره کل هواشناسی خوزستان در ۲ اطلاعیه‌ جداگانه نسبت به ورود گرد و غبار عراقی به خوزستان از امروز دوشنبه تا فردا سه‌شنبه، هشدار سطح زرد و نارنجی صادر کرده بود.
آخرین بار چهارم خرداد به دلیل تداوم پدیده گرد و غبار در خوزستان، تعطیلی سراسری اعلام شده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.