بومی‌سازی صنعت پتروشیمی ایران قابل تحقق است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به چشم اندازهای تعیین شده برای کاهش وابستگی صنعت پتروشیمی به خارج از کشور گفت: بومی سازی این صنعت طی سال‌های آینده، قطعا قابل تحقق است.
کد خبر : 5019
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 ژوئن 2022 - 9:45
بومی‌سازی صنعت پتروشیمی ایران قابل تحقق است

به گزارش ایرنا مرتضی شاه‌میرزایی سه‌شنبه شب در نود و سومین نشست شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: در حال حاضر تولید محصول این صنعت از ۱.۵ میلیون تن در پیش از انقلاب، به ۹۰ میلیون تن رسیده است.

معاون وزیر نفت افزود: با بومی شدن صنعت پتروشیمی، علاوه بر افزایش تولید مجتمع ها، امکان اجرای طرح های زنجیره ارزش تولید شتاب بیشتری خواهد گرفت.

شاه‌میرزایی تصریح کرد: بومی شدن این صنعت، کاهش و حتی قطع وابستگی پتروشیمی به خارج از کشور را در پی دارد ‌و این موضوع باعث رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های پایدار شغلی در کشور می گردد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با اتکا به دانش داخلی، امکان طراحی قطعات مورد نیاز و همچنین نصب و راه اندازی آنها توسط متخصصان ایرانی امکان پذیر است و باید این چشم انداز طی سه یا چهار سال آینده محقق گردد.

وی در بخش دیگری از این نشست به ضرورت اصلاح طرح آمایش سرزمینی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این‌طرح نیاز به بازنگری کارشناسی دارد تا از این طریق ، امکان توسعه پایدار صنعت پتروشیمی فراهم شود.

همچنین در این نشست، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از برخی آتش‌نشانان عضو تیم واکنش سریع و آتش‌نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اعزام شده به محل ساختمان متروپل آبادان، به نمایندگی از دیگر نیروهای این تیم ، قدردانی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.