شوش دهه اول محرم میزبان سوگواره تعزیه‌خوانی است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش گفت: سوگواره تعزیه‌خوانی شوش در دهه اول ماه محرم ۱۴۰۱ توسط گروه‌های تعزیه‌خوانی شوش در سطح این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر : 4990
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 می 2022 - 11:10
شوش دهه اول محرم میزبان سوگواره تعزیه‌خوانی است

به گزارش ایسنا، خدیجه طالبی گروه نمایش جنت الحسین (ع) شوش با اشاره به کیفیت فعالیت‌های نمایشی گروه‌های شهرستان این شهرستان حمایت از این گروه‌ها به طرق مختلف را از وظایف اصلی این اداره دانست و بیان کرد: بیشتر گروه‌های نمایشی این شهرستان به خصوص گروه‌هایی که در زمینه تعزیه‌خوانی فعالیت دارند برای تولید نمایش هزینه شخصی می‌کنند و از این لحاظ از سوی دستگاه‌های مربوطه چندان مورد حمایت مادی قرار نمی‌گیرند. بنابراین این اداره حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مادی و معنوی خود از گروه‌های تعزیه‌خوانی را قطعا در برنامه کاری خویش قرار می‌دهد.

همچنین محمد دیناروند، کارشناس امور هنری و سینمایی اداره ارشاد شوش، اظهار کرد: آنچه گروه نمایش جنت الحسین (ع) را از سایر گروه‌های نمایشی شهرستان شوش و حتی استان متمایز می‌کند این است که این گروه به موازات فعالیت‌های هنری و تولید نمایش‌های مذهبی و مجالس تعزیه‌خوانی در طول سال، برنامه‌های فرهنگی و جهادی به مناسبت‌های مختلف را سرلوحه کار خود قرار داده و همین امر موجب شده تا این گروه در بین مردم شهرستان شوش از شناخت و محبوبیت بیشتری برخوردار باشد.

گروه نمایش جنت الحسین (ع) شوش از گروه‌های نمایشی ثبت شده در اداره کل هنرهای نمایشی کشور است که از سال ۱۳۸۵ تاکنون به مناسبت‌های مختلف به اجرای عمومی نمایش‌های مذهبی به صورت صحنه‌ای و خیابانی می‌پردازد و در این مدت موفق به حضور در چندین سوگواره استانی و ملی تعزیه‌خوانی شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.