گرد و خاک هوای ۹ شهر خوزستان را در شرایط خطرناک قرار داد

سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص هوای ۹ شهر خوزستان را در پی ورود توده گرد و غبار، در شرایط خطرناک اعلام کرد
کد خبر : 4868
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 می 2022 - 10:04
گرد و خاک هوای ۹ شهر خوزستان را در شرایط خطرناک قرار داد

به گزارش ایرنا سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۹ روز یکشنبه، شاخص کیفی هوای شهرهای اهواز ۴۴۹، اندیمشک ۵۰۰، بندر امام ۵۰۰، بهبهان ۵۰۰، رامشیر ۵۰۰، شادگان ۳۵۶، شوشتر ۵۰۰، ماهشهر ۵۰۰ و مسجدسلیمان ۵۰۰ در شرایط خطرناک اعلام کرد. همچنین شاخص کیفی هوای آبادان ۲۵۷ در شرایط بسیار ناسالم و شاخص کیفی هوای حمیدیه ۱۶۴ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها گزارش شده است.

در این زمان، ایستگاه‌های ایذه، خرمشهر، دزفول، سوسنگرد، شوش و گتوند داده‌ای نمایش ندادند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در ساعت ۹ صبح امروز، غلظت گرد و غبار در شهرهای آبادان ۲۳۹، امیدیه یک هزار، اندیمشک ۵۳۷، اهواز ۵۹۱، بندر امام ۶۷۶، بهبهان ۸۰۱، حمیدیه ۲۷۵، رامشیر ۷۸۶، شادگان ۴۳۷، شوش ۴۶۰، شوشتر ۷۲۰، ماهشهر ۶۷۹، گتوند ۴۷۴ ، مسجدسلیمان ۷۲۳ و هندیجان ۷۸۹ میکروگرم برمترمکعب را گزارش کرده است. بر اساس این شاخص، حدمجاز گرد و غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

توده گرد و غبار با منشاء کانون‌های کشور عراق از شامگاه پنجشنبه وارد خوزستان شده بود که میزان گرد و غبار را در آبادان به ۲۵ برابر حدمجاز رساند و عصر دیروز فروکش کرده بود. توده دیگری نیز از دیشب وارد خوزستان شده بود که شاخص هوای چند شهر استان را در شرایط خطرناک قرار داده است.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان دیروز با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به ورود توده گرد و غبار با منشاء کشور عراق از اواخر وقت شنبه تا اواخر وقت یکشنبه هشدار داد.

پیش از این توده گرد و غبار در روز یکشنبه هفته گذشته وارد خوزستان شده بود که تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌های خوزستان را در روز دوشنبه به دنبال داش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.