طرح مبارزه بیولوژیک با آفات جنگل های زاگرس در ۱۲ منطقه خوزستان در حال اجرا است

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان با اشاره به اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با آفات جنگل های زاگرس در ۱۲ منطقه این استان گفت:مبارزه بیولوژیک علیه بیماری و آفت در سطحی گسترده در جنگل های حوزه زاگرس خوزستان نوید بخش آینده ای روشن در عرصه های منابع طبیعی و جنگل های زاگرس در این استان است.
کد خبر : 4848
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 آوریل 2022 - 9:41
طرح مبارزه بیولوژیک با آفات جنگل های زاگرس در ۱۲ منطقه خوزستان در حال اجرا است

محمدتقی سجادی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : استان خوزستان دارای قریب یک میلیون هکتار جنگل زاگرسی است که خشکسالی های اخیر باعث شد بخش زیادی از این جنگل ها دچار بیماری و آفت شوند .

وی افزود : نشست های متعددی برای مبارزه با آفت ها و بیماری های جنگل های زاگرس برگزار شد و سال گذشته ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تنش آبی وخشکسالی در این زمینه به منابع طبیعی اختصاص یافت .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان ادامه داد : بعد از مطالعات لازم ، شناسایی کانون ها و برنامه زمان بندی این عملیات در شهرستان های ایذه ، اندیکا و دزفول انجام و در دیگر شهرستان ها نیز درحال انجام است.

وی گفت :این موضوع از چند بعد از جمله تشکیل تیم های شناسایی کانون ها ی آلوده ، تامین محلول مورد نیاز با پایه بیولوژی با هدف جلوگیری از آلودگی محیط زیست و مستند سازی برای فرهنگ سازی جوامع محلی و دیگر مردم بررسی و اجرایی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت :از اواخر اسفند ماه سال گذشته برنامه مقابله با آفت و بیماری این جنگل ها آغاز شده و در برخی شهرستان ها پایان یافته و در برخی دیگر از شهرستان های استان در حال اجرا است که نهایتا تا نیمه دوم اردیبهشت به پایان خواهد رسید.

وی گفت : این طرح به نوعی برای نخستین بار در استان خوزستان و در جنگل های طبیعی به این وسعت اجرا می شود و تضمین کننده سلامت ریه های تنفسی و کانون های اصلی تولید اکسیژن و جذب گرد و غبار در استان و دیگر مناطق کشور است .

به گزارش ایرنا استان خوزستان سومین استان زاگرسی کشور است و نزدیک ترین فاصله جنگل های زاگرسی کشور با کانون های گرد و غبار در زاگرس میانه شامل شرق ، شمال شرق و شمال خوزستان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.