آغاز دوره توانمندسازی جوامع محلی در روستای هدف گردشگری خماط شوش

دوره توانمندسازی جوامع محلی با بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری آثار ثبت ‌جهانی، با نظارت اداره ‌کل مجامع و تشکل‌های مردم‌نهاد و توسط اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی حوزستان در روستای خماط شوش آغاز شد.
کد خبر : 4832
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 آوریل 2022 - 10:35
آغاز دوره توانمندسازی جوامع محلی در روستای هدف گردشگری خماط شوش

به ‌گزارش ایسنا،  پیمان نبهانی در این باره اظهار کرد: در این دوره که حدود شش ماه به طول خواهد انجامید، با آموزش مردم بومی روستا، آسیب‌ها شناسایی می‌شوند و با بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران در خصوص روش‌های ایجاد حس تعهد نسبت به پاسداری از میراث‌ فرهنگی در مردم روستای خماط و با بهره‌گیری از ورود گردشگران و فروش صنایع‌ دستی به رونق اقتصادی روستا کمک خواهد شد.

او بیان کرد: با هدف بررسی اثرگذاری دوره و تهیه گزارش میانکار اول، حسن میرزایی، رییس گروه امور مجامع و تشکل‎های مردم‎نهاد وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، در روستا حاضر شد و با بررسی میدانی، اثرگذاری را مثبت ارزیابی کرد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی خوزستان افزود: توصیه‌های میرزایی مبنی بر بررسی روند صدور کارت میراث‌بان و همچنین بلد محلی در برنامه مدنظر بود که در ادامه برنامه هم طی چند ماه آینده انجام خواهد گرفت.

او خاطرنشان کرد: معرفی آثار و روش حفاظت از آنها و همچنین دعوت از مهمانان کشوری از جمله دیگر برنامه‌ها است که در خصوص آموزش اهالی به حفظ مواریت فرهنگی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.