آغاز برداشت چغندرقند در دزفول

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول گفت: برداشت محصول چغندرقند از سطح چهار هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دزفول آغاز شد.
کد خبر : 4829
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 آوریل 2022 - 9:53
آغاز برداشت چغندرقند در دزفول

علی کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشت چغندرقند یکی از کشت‌ها و محصولات استراتژیک شمال استان خوزستان است که کشاورزان دزفول نیز همه ساله اقدام به کشت این محصول می‌کنند.
وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری حدود چهار هزار هکتار از اراضی شهرستان دزفول زیر کشت چغندرقند رفته است، ادامه داد: معمولا کشت چغندرقند از اول مهرماه در دزفول آغاز می‌شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول اظهارداشت: یکی از شاخص‌های چغندرقند شمال خوزستان این است که این محصول به صورت پاییزه و زمستانه کشت می‌شود.
وی افزود: حدود ۳۰۰ هزار تن محصول چغندرقند از این سطح زیر کشت برداشت و به هشت کارخانه قند از جمله کارخانه قند اصفهان، همدان، قزوین، اسلام آباد، خاورمیانه شوش، مرودشت و فسا منتقل می‌شود.
کرمی از کشاورزان چغندرکار دزفول خواست با مجموعه جهاد کشاورزی، کارشناسان مستقر در مزارع و کارشناسان کارخانجات قند همکاری لازم را داشته باشند و از ابتدای برداشت ممانعتی با برداشت نداشته باشند.
وی افزود: با توجه به پیش بینی کم آبی، کشاورزان اجازه دهند بر اساس تقویم ۶۰ روزه محصول چغندرقند برداشت شود تا پایان برداشت به گرمای تابستان و کم آبی‌ها برخورد نکنند و دچار ضرر و زیان نشوند.
معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه حدود ۵۳ ست ماشین آلات برای برداشت چغندرقند دزفول فعال است، گفت: ماشین آلات برداشت تکمیل هستند و برداشت چغندرقند شهرهای گتوند، شوش، شوشتر و اندیمشک را نیز انجام می‌دهند که که یک مزیت نسبی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.