اجرای طرح نظارت بر بازار شب عید در خوزستان

مدیر بازرسی اصناف خوزستان از آغاز طرح نظارتی بر بازار استان در آستانه شب عید از ۱۵ بهمن ماه تا ۲۰ فروردین‌ماه سال آینده خبر داد.
کد خبر : 4697
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فوریه 2022 - 9:44
اجرای طرح نظارت بر بازار شب عید در خوزستان

رضا فرجام در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نظارت بر بازار شب عید، اظهار کرد: در این راستا از ۱۵ بهمن ماه طرح نظارتی بر بازار آغاز شده است و تا ۲۰ فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد و عمده فعالیت ما در بحث کالاهای اساسی و اقلامی است که در شب عید مردم سروکار بیشتری با آن‌ها دارند و این نظارت‌ها، صنوف پرفروش را دربر می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به قانون انتزاع (تمرکز وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد) در بحث محصولات کشاورزی مانند گوشت، میوه و تره‌بار و سایر محصولات کشاورزی که نظارت آن بر عهده سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است، ما نیز علاوه بر وظیفه ذاتی خود که نظارت بر بازار را بر عهده داریم در کنار سازمان جهاد کشاورزی بر این حوزه ناظر هستیم.

مدیر بازرسی اصناف خوزستان گفت: با توجه به جلساتی که در راستای نظارت و بازرسی شب عید انجام شده است، گشت‌هایی مشترک با محوریت تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای ایام عید خواهیم داشت و پرونده‌های تخلف در این طرح، با قید فوریت رسیدگی می‌شود تا تاثیرات ملموس‌تری را داشته باشد. همچنین این پرونده‌ها با مهر طرح تشدید بازرسی به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

فرجام تصریح کرد: نظارت بر اصناف در دو نوبت صبح و عصر و حتی در ایام تعطیل انجام می‌شود. در ایام تعطیل نیز پیش‌بینی کشیک نوروزی را داشته‌ایم و از روز دوم فروردین سال آینده این کشیک‌ها برقرار هستند و به موارد رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره کمبود نیروی انسانی برای نظارت بر بازار شب عید، بیان کرد: با توجه به گستردگی که در کلانشهر اهواز وجود دارد، کمبود نیروی انسانی همیشه وجود دارد اما برای جبران این موضوع گشت‌های مشترک، این کمبود را تا حدودی جبران می‌کند. همچنین با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مابین بسیج مستضعفین و اتاق اصناف ایران، قرار شد که از ظرفیت بسیج برای نظارت و بازرسی از اصناف و بازار استفاده شود و این موضوع محقق خواهد شد.

مدیر بازرسی اصناف خوزستان با اشاره به آمار بازرسی‌ها و تخلفات اصناف اهواز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۶ هزار و ۹۵۴ مورد بازرسی از اصناف انجام شده است که در جریان این بازرسی‌ها، تعداد ۳ هزار و ۴۳۹ فقره تشکیل پرونده تخلف داشته‌ایم. همچنین عمده تخلفات صورت گرفته مربوط به عدم درج قیمت کالاها بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.