راه‌اندازی بخش تنفسی مستقل در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان

رئیس مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله طالقانی آبادان از آغاز به کار بخش تنفسی مجزا و مستقل برای بیماران تنفسی در این بیمارستان خبر داد.
کد خبر : 4682
تاریخ انتشار : شنبه 12 فوریه 2022 - 10:12
راه‌اندازی بخش تنفسی مستقل در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان

دکتر الهام سنیسل بچاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو دستور وزارت بهداشت و پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، کلینیک و اورژانس تنفسی مستقل برای خدمت‌رسانی به بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در اورژانس بیمارستان آیت‌الله طالقانی همواره تجمع و ازدحام بیماران به دلیل افزایش روز افزون موارد بیماری کووید – ۱۹ قابل توجه بود و گاه با کمبود تخت برای ارائه خدمت مواجه بودیم که در مواردی امکان حفظ فاصله اجتماعی ایمن میان بیماران عادی و کرونایی تقلیل پیدا می‌کرد.

بچاری گفت: بیماران مشکوک به کرونا و افرادی که علائمی مانند، تب، سردرد، دردهای عضلانی، تنگی نفس، آبریزش بینی و ضعف و بی‌حالی دارند، ابتدا باید به تریاژ تنفسی که مستقل از تریاژ فعلی بیمارستان است، مراجعه کنند تا بررسی اولیه آنها صورت پذیرد.

وی افزود: این بیماران همانند سایر بیماران به پنج سطح طبقه‌بندی می‌شوند، سطح یک تا سه بیمارانی هستند که نیازمند بستری بوده و سطح چهار و پنج کسانی هستند که می‌توانند خدمات را به صورت سرپایی دریافت کنند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله طالقانی آبادان گفت: بنا بر صلاحدید پزشکان و انجام سی‌تی‌اسکن از قفسه سینه، گاه بعضی از بیماران نیازمند بستری می‌شوند که در این صورت از این بخش، بیماران با برانکارد ایزوله مستقیماً به اورژانس و بخش‌های بستری بیماران کرونایی  انتقال داده می‌شوند و گاه نیز تنها پیروی از دستور دارویی و قرنطینه در منزل ضرورت پیدا می‌کند که متخصصین، بیماران را در این زمینه راهنمایی می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با آغاز فعالیت این بخش علاوه بر حفظ سلامت مراجعه‌کنندگان، از بار بیماری کرونا در اورژانس جنرال این مرکز نیز کاسته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.