حمید باوی بحره رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز، حمیدیه و کارون:

سطح خدمات به بازنشستگان باید ارتقا یابد / همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند بازنگری است / برای کاهش مشکلات اقتصادی بازنشستگان برنامه داریم

سطح خدمات به بازنشستگان باید ارتقا یابد.
کد خبر : 4665
تاریخ انتشار : شنبه 5 فوریه 2022 - 9:28
سطح خدمات به بازنشستگان باید ارتقا یابد / همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند بازنگری است / برای کاهش مشکلات اقتصادی بازنشستگان برنامه داریم

سطح خدمات به بازنشستگان باید ارتقا یابد.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اهواز، حمیدیه و کارون گفت: هدف ما امنیت و آرامش خاطر بازنشستگان است.

حمید باوی بحره با تاکید بر لزوم توسعه همه جانبه و ارتقا سطح خدمات به بازنشستگان گفت: باید از طریق حاکمیت و مسئولان نظام و مجلس شورای اسلامی اقدام موثری انجام شود تا در ارتقای معیشت بازنشستگان نقش داشته باشد.

وی در نشست خبری افزود: ۹۱ هزار بازنشسته و بازمانده یا مستمری بگیر، عضو کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اهواز و باوی و حمیدیه و کارون هستند که ۶۶ درصد آنها حداقل حقوق را دریافت می کنند و به دلیل درصد پایین دریافتی ها زندگی را به سختی می گذرانند و زیر خط فقر هستند.

باوی بحره گفت: به این نتیجه رسیدیم که باید از طریق حاکمیت و مسئولان نظام و مجلس شورای اسلامی اقدام موثری انجام شود تا در ارتقای معیشت بازنشستگان نقش داشته باشد.

وی با اشاره به طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: امسال طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا شد، اما احکام متناسب سازی بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور اجرا نشد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اجرا نشدن حکم همسان سازی بلافاصله اعتراض کردیم که در پی آن جمع آوری ۵ هزار شکایت به دیوان عدالت اداری، رای به نفع بازنشستگان صادر شد.

باوی بحره بیان کرد: معتقدیم که همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند بازنگری دارد و ۸۹ هزار میلیارد تومان برای این کار لازم است.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اهواز، حمیدیه و کارون گفت: اعتقاد داریم حقوق بازنشستگان باید بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی و تورم بالای فعلی ۴۵ درصد افزایش قیمت ها باشد.

وی گفت: تسهیل در اعطای وام و کاهش سود بانکی مطابق قوانین و حذف سپرده و ضامن برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به دلیل فقر و ناتوانی از دیگر برنامه های ما در جهت کاهش مشکلات اقتصادی بازنشستگان است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت رفاه بازنشستگان گفت: با ۲۲ فروشگاه کالا، خدمات، پوشاک، مواد غذایی، خدمات خودرویی و… قرارداد منعقد کرده ایم تا به صورت اقساط بلندمدت بدون نیاز به چک و ضامن با کسر حقوق از طریق بانک رفاه کارگران خریداری نمایند.

وی در پایان گفت: خواهان اجرای طرح اشتغال جایگزین فرزندان بجای پدرانی که بازنشسته شده اند یا می شوند در مشاغل تولیدی و صنعتی در شرکتها هستیم.

وی تاکید کرد: سطح خدمات به بازنشستگان باید ارتقا یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.