افزایش مصرف و اهدای خون در خوزستان

مدیرکل انتقال خوزستان با بیان اینکه همیشه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز داریم، از افزایش ۸ درصدی اهدای خون در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.
کد خبر : 4658
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 فوریه 2022 - 9:20
افزایش مصرف و اهدای خون در خوزستان

دکتر علی فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت ذخایر خونی اظهار کرد: با توجه به مصرف بالای خون در خوزستان، همیشه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز داریم بنابراین از مردم می‌خواهیم نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی افزود: وجود ۶۰ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در خوزستان، بالا بودن میزان جراحی‌ها و مراجعه بیماران استان‌های مجاور به خوزستان برای دریافت خدمات، بخشی از عواملی هستند که موجب شده‌اند میزان مصرف خون خوزستان بالا باشد.

مدیرکل انتقال خوزستان گفت: در ۱۰ ماهه امسال میزان اهدای خون در خوزستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸ درصد افزایش یافته اما در این بازه زمانی مصرف خون نیز در خوزستان افزایش یافته است.

فیضی ادامه داد: با خروج از پیک کرونا جراحی‌ها افزایش یافت و بنابراین مصرف خون نیز بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه مردان در سال می‌توانند چهار بار و زنان سه بار خون اهدا کنند، گفت: کسانی که حجامت کرده‌اند تا یک سال نمی‌توانند خون اهدا کنند اما مردم به جای اینکه حجامت کنند می‌توانند خون اهدا کنند تا علاوه بر بهره‌مندی از مزایای اهدای خون به همنوعان خود نیز کمک کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.