توضیحی درباره آلودگی گسترده کارون با شوینده‌های یک بیمارستان در اهواز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز در خصوص نتایج بررسی کارشناسی کف و لکه‌های سفید رودخانه کارون توضیحی ارائه داد.
کد خبر : 4614
تاریخ انتشار : شنبه 22 ژانویه 2022 - 12:23
توضیحی درباره آلودگی گسترده کارون با شوینده‌های یک بیمارستان در اهواز

علی بنی‌عگبه اظهار کرد: به دنبال مشاهده کف و لکه‌های سفید رنگ در سطح گسترده بر رودخانه کارون، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز بررسی کارشناسی موضوع را در اولین ساعات مشاهده  آغاز و نتیجه را به قرار ذیل اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی افزود: در روز ۲۵ دی‌ماه لکه‌های سفید رنگ بر رودخانه کارون، حد فاصل پل جزیره و پل سفید مشاهده شد که با بررسی میدانی و نمونه‌برداری‌های انجام شده مشخص شد بیمارستان رازی اقدام به استفاده شدید از مواد شوینده و دترجنت‌ها کرده است به گونه‌ای که  تصفیه‌خانه قادر به تصفیه حجم بالای ترکیبات سورفکتانت نبوده و با تولید کف زیاد، موجبات آلودگی رودخانه را فراهم کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: مسئولین این بیمارستان در زمان بازدید و بررسی این اداره به محل احضار و در خصوص لزوم کنترل و توقف فوری پیشامد، توجیه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز افزود: ییمارستان رازی به دلیل لزوم پاکسازی و گندزدایی بیمارستان، از مواد شوینده زیادی استفاده کرده و باعث آلودگی رودخانه و نگرانی عمومی شده است. در این خصوص اخطاریه زیست محیطی صادر و به بیمارستان ابلاغ شده و کماکان موضوع از ابعاد دیگر در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: پس از ۴۸ ساعت از مشاهده اولین لکه سفید و پیگیری این اداره، هرگونه تخلیه شوینده به رودخانه قطع و هیچ گونه لکه‌ای بر سطح آب مشاهده نشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.