رفع مشکلات مهندسی دریا و بنادر در قالب طرح‌های پژوهشی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از رفع مشکلات بنادر و مهندسی دریا و مناطق آزاد در قالب طرح‌های پژوهشی خبر داد.
کد خبر : 4578
تاریخ انتشار : شنبه 8 ژانویه 2022 - 8:45
رفع مشکلات مهندسی دریا و بنادر در قالب طرح‌های پژوهشی

دکتر حسن ذوالقرنین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت‌های مشترک با ادارت بنادر و دریانوری، اظهار کرد: همکاری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با ادارات بنادر و دریانوری همکاری دو طرفه است؛ معمولا بنادر نیاز خود را با ما در میان می‌گذارند و اعضای هیات علمی نیز در رفع این نیازها در حد توان و تا جایی که تخصص دارند، همکاری می‌کنند.

وی افزود: در حوزه مهندسی دریا و اقتصاد بنادر وضعیت بسیار خوبی داریم و در مهندسی دریا در حال تقویت هستیم؛ از آنجا که تخصص دانشگاه، بنادر و کشتی‌سازی است همکاران ما در این حوزه ورود خوبی داشته‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به فعالیت تخصصی این دانشگاه در کشتی‌سازی، گفت: رشته کشتی‌سازی در دانشگاه تدریس می‌شود و اعضای هیات علمی این رشته فعال هستند. در زمینه کشتی‌سازی نیز با اداره بنادر و دیگر نهادهایی که در حوزه کشتی‌سازی و مهندسی دریا فعالیت می‌کنند، همکاری‌های خوبی دارند. در این حوزه تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر داریم که قرار است مشکلات موجود در حوزه بنادر و مهندسی دریا و مناطق آزاد را در قالب طرح‌های پژووهشی حل کنیم.

وی افزود: حوزه دریا و توسعه اقتصادی مناطق آزاد آبادان و خرمشهر از نیازهای منطقه هستند و دانشگاه در این بخش با صنایع وارد همکاری شده است و در حال رفع نیاز این صنایع در قالب پژوهش هستیم. دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در ایران یکی از قدرترین و تخصصی‌ترین دانشگاه‌ها است و از نظر امکانات و تخصص می‌تواند یکی از اولین دانشگاه‌های کشور باشد. این دانشگاه از قدرتمندترین دانشگاه‌های فعال در حوزه دریا است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.