انجام بیش از۶ میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی درآموزشگاه‌های آزاد خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در نیمه نخست سال‌جاری ۶ میلیون و۸۸۶ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در بیش از۵۰۰ حرفه در ۷۰۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای در سطح استان اجرا شد
کد خبر : 4336
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 اکتبر 2021 - 12:08
انجام بیش از۶ میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی درآموزشگاه‌های آزاد خوزستان

عبدالنبی سواعدی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد فراگیرآموزشی چهار میلیون و۲۵۷ ساعت مرد و۲میلیون و۶۲۹ نفرساعت زن در چهار خوشه صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی و در ۲۸ رشته آموزشی مانند فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، صنایع پوشاک، صنایع دستی  موفق به گذراندن دوره های آموزشی شدند.
وی گفت:در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای درنیمه نخست امسال تعداد۲۱ آموزشگاه‌ آزاد در شهرهای مختلف راه انداری شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان افزود:دراین مدت نیز به منظور آموزش کارگران یا بازآموزی،تکمیل و ارتقای مهارت شاغلان ماهر و استادکاران و سرپرستان صنایع وکارخانجات سه مرکز جوارصنعت در سطح استان به بهره برداری رسید.
سواعدی خاطرنشان کرد: مهارت آموزان در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در پایان دوره در ۲ مرحله آزمون کتبی و عملی شرکت کرده و پس از امتیاز قبولی در این ۲ مرحله، گواهی نامه مهارت کسب می‌کنند.

با همه گیری ویروس کرونا ، بیشتر مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی در سطح استان فعالیت خود را بسیار محدود کردند.

برگزاری دوره  کارآفرینی و مهارت های کسب و کار ویژه زندانیان در اهواز
رییس مرکزمهارت‌های پیشرفته، کارآفرینی وکسب وکار خوارزمی اهواز گفت:به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال  دوره کارآفرینی و مهارت های کسب و کار با رویکرد توانمندسازی زندانیان در اهواز برگزار شد.
شهرام ملایی هزاروندی افزود: به منظور توانمند سازی این قشر آسیب پذیر و ورود به بازار کار دوره‌های تخصصی کسب و کار برپا شد.
وی گفت: توانمندسـازی نیروی انسانی از طریق آموزش مهارت‌های شغلی و تخصصی، در راسـتای ترغیـب و توسـعه کارآفرینی در بین زندانیان ، یکی از این راهکارهای اساسی که می‌تواند به عرضه نیروی انسانی توانمند، کارآفرین و در نهایت کاهش ناهنجاری‌ها و مشکلات اقتصادی منجر شود.

به گفته وی بیشتر زندانیان استان فاقد مهارت های فنی هستند که با برپایی دوره های مهارتی و آموزشی ، امکان بازگشت به جامعه و کسب درآمد برای آنان فراهم خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.