در پی کاهش شدید آب رودخانه ها

احتمال خسارت سنگین به کشاورزان خوزستان / استاندار خوزستان ورود کند

سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان از احتمال خسارت سنگین به کشاورزان خوزستان در پی کاهش شدید منابع آب رودخانه ها خبر داد.
کد خبر : 4185
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 سپتامبر 2021 - 19:01
احتمال خسارت سنگین به کشاورزان خوزستان / استاندار خوزستان ورود کند

سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان از احتمال خسارت سنگین به کشاورزان خوزستان در پی کاهش شدید منابع آب رودخانه ها خبر داد.

سید لطیف سیف السادات با اعلام این خبر گفت: متاسفانه همانطور که پیش بینی می کردیم، وزارت نیرو از چند روز پیش و بدنبال خنک شدن هوا و کاهش نیاز برق کشور و پس از آنکه صدها میلیون متر مکعب آبِ پشت سدهای استان را برای تولید برق کشور به هدر داد، اکنون به شدت خروجی سدهای استان را پایین آورده به نحوی که رود کارون که تا 650 متر مکعب آب برای تولید برق در تابستان در آن رها می کردند و حتی باعث شکسته شدن سد مارد گردید اکنون حدود 160 تا 170 متر مکعب آب از آن خارج می شود و به این ترتیب بسیاری از مناطق حاشیه کارون خصوصا از اهواز به پایین شاهد این هستیم که اراضی کشاورزی در حال نابودی هستند.

وی افزود: در پایین دست رودخانه دز تنها مقداری زهاب با شوری بسیار بالا دیده می شود. در حالی که در طول تابستان بیش از 600 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز استان از سد گتوند برای تولید برق رها شد به نحوی که حتی در زمستان، این رودخانه اینقدر خروشان نبود لذا چگونه ما کشاورزان می توانیم بپذیریم که خروجی سد گتوند به حدی پایین باشد که مزارعِ در آستانه خوشه کشاورزان از بین برود.

وی گفت: از همه کشاورزان استان درخواست داریم در صورت بروز هر گونه خسارت نسبت به تامین دلیل قضایی علیه وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان اقدام کنند.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان گفت: همچنین از استاندار محترم خوزستان که رییس جمهور محبوب جناب آقای رییسی احتمالا ایشان را برای نجات کشاورزی خوزستان به این استان فرستاده است درخواست داریم بلافاصله به این موضوع ورود کند و به داد کشاورزان برسد.

سیف السادات تاکید کرد: شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان به مجموعه وزارت نیرو هشدار می دهد تا نسبت به نابودی مزارع کشاورزان در حاشیه رودخانه ها حساسیت لازم را داشته باشد و آب مورد نیاز کشاورزان را تامین نماید و یا اینکه بپذیرد و رسما اعلام کند که صدها میلیون متر مکعب از گرانبهاترین و ارزشمندترین آبهای استراتژیک خوزستان را برای تولید برق در طول تابستان روانه دریا کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.