دبیر نظام صنفی کشاورزی ماهشهر:

با کمبود صندوق برای فروش خرما روبرو هستیم / تعاون روستایی همکاری کند

با کمبود صندوق برای فروش خرما روبرو هستیم.
کد خبر : 4177
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 سپتامبر 2021 - 10:46
با کمبود صندوق برای فروش خرما روبرو هستیم / تعاون روستایی همکاری کند

دبیر نظام صنفی کشاورزی ماهشهر گفت: در حالی که به روزهای پایانی برداشت خرما نزدیک می شویم همچنان با کمبود صندوق برای فروش خرما روبرو هستیم و این موضوع به دغدغه نخلداران تبدیل شده است.

حامد یوسفی به خبرنگار ما گفت: امسال به سازمان تعاون روستایی ماموریت داده شد که خرمای نخلداران را با قیمت تعیین شده و به شکل تضمینی خریداری کند و اگر چه تامین صندوق حمل خرما بر عهده نخلدار است ولی مشکلی که نخلداران دارند مربوط به تهیه صندوق است.

وی افزود: هم اکنون صندوق چوبی که مورد تایید تعاون روستایی می باشد در بازار کمیاب شده است و اصلا نیست و نخلداران به سختی، صندوق پلاستیکی تهیه می کنند ولی با سختگیری تعاون روستایی روبرو می شوند و تعاون روستایی می گوید صندوق خرما باید چوبی باشد.

وی گفت: انتظار ما از تعاون روستایی که وظیفه اش رفع مشکلات کشاورزان و روستاییان است این است که به کمک نخلداران بیاید و محصول برداشت شده ی خرما را با همین صندوق های پلاستیکی بپذیرد و سختگیری نکند. البته ما انتظار داشتیم تعاون روستایی خودش این صندوق ها را تهیه می کرد و در اختیار نخلدار می گذاشت ولی اکنون که این کار را نکرد پس کمتر سختگیری کند. از تعاون روستایی تقاضا داریم اگر خرما را با صندوق پلاستیکی به آنها تحویل دادیم، سختگیری و کارشکنی نکند و خرما را تحویل بگیرد.

 دبیر نظام صنفی کشاورزی ماهشهر گفت: تهیه صندوق چوبی برای نخلدار سخت است و قیمت یک صندوق به 40 هزار تومان رسیده و باز هم چنین صندوقی در بازار نیست و اگر هم سفارش بدهیم مشخص نیست تا چه زمانی به دست نخلدار می رسد و این در حالی است که وقت زیادی تا پایان برداشت خرما باقی نمانده است و اگر این صندوق ها تامین نشوند متاسفانه خرمای با کیفیت ما تبدیل به خوراک دام می شود.

یوسفی گفت: ماهشهر یکی از قطب های مهم تولید خرما می باشد و خرمای استعمران آن از بهترین نوع خرماست که جنبه صادراتی دارد و از طرفی معیشت بسیاری از مردم ماهشهر به تولید خرما وابسته است بنابراین انتظار می رود بیشتر هوای نخلداران را داشته باشند و آنها را در این شرایط حمایت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.