دارندگان ماشین‌آلات کشاورزی دزفول خواستار تخصیص سهمیه گازوئیل شدند

ی از دارندگان ماشین آلات تهیه و تسطیح کشاورزی و راهسازی دزفول روز شنبه با حضور در فرمانداری ویژه دزفول خواستار تخصیص سهمیه گازوئیل برای دستگاه‌های خود شدند.
کد خبر : 4089
تاریخ انتشار : شنبه 14 آگوست 2021 - 11:36
دارندگان ماشین‌آلات کشاورزی دزفول خواستار تخصیص سهمیه گازوئیل شدند

به گزارش ایرنا حدود ۷۰ نفر از دارندگان ماشین آلات تهیه و تسطیح کشاورزی و راهسازی شهرستان دزفول با دبه‌های خالی مقابل فرمانداری دزفول حاضر شدند؛ این افراد نسبت به قطع سهمیه سوخت خود اعتراض داشتند.

نماینده انجمن صنفی ماشین آلات تهیه و تسطیح کشاورزی و راهسازی دزفول درخصوص مطالبات دستگاه داران به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه برخی مسوولان شناخت زیادی از شغل ما ندارند و نمی‌دانند هر سال بابت آبیاری مزارع کشاورزی، ۲.۵ سانتیمتر خاک از ابتدای زمین کشاورزی به انتهای آن جابه جا می‌شود که لازم است این زمین بعد از هر کشت تسطیح شود.

محسن سوداگر افزود: قبول داریم گریدر یک دستگاه راهسازی است ولی در راستای تهیه و تسطیح زمین‌های کشاورزی در خدمت بخش کشاورزی قرار دارد در نتیجه با حمایت از دستگاه داران در واقع از کشاورزی حمایت شده است.

وی با بیان اینکه چهار نفر با فعالیت بر روی هر دستگاه شاغل شده‌اند، ادامه داد: دزفول محل تجمع ماشین آلات کشاورزی و راهسازی منطقه است به طوریکه این ماشین آلات به شهرهای همجوار هم خدمت رسانی می‌کنند.

نماینده انجمن صنفی ماشین آلات تهیه و تسطیح کشاورزی و راهسازی دزفول با بیان اینکه این ماشین آلات سرمایه‌های عمرانی مملکت هستند، گفت: جهاد کشاورزی ما را تایید کرده ولی شرکت نفت به ما سوخت نمی‌دهد که در نتیجه مجبوریم سوخت مورد نیاز را با نرخ آزاد و با قیمت‌های نامتعارف بالای ۲۰ هزار ریال خریداری کنیم.

وی ابا بیان اینکه سهمیه سوخت در برخی شهرهای همجوار به ماشین آلات کشاورزی و راهسازی داده می‌شود ولی در دزفول اینطور نیست، افزود: این دستگاه‌ها زیرساخت کشاورزی را آماده می‌کنند برای مثال گریدر جوی‌های کشاورزی را حفر می‌کند و سایر دستگاه‌ها اقداماتی نظیر تسطیح را انجام می‌دهند.

یکی دیگر از دستگاه داران شهرستان دزفول نیز با اشاره به مشکلات سوخت گیری دستگاه‌ها با توجه به نداشتن سهمیه و منع پر کردن دبه در جایگاه‌های سوخت گفت: شعار امسال مانع زدایی است و انتظار داریم مسوولان این مانع را از سر راه ما بردارند تا ما هم نان زن و بچه خود را تامین کنیم.

وی افزود: در گذشته به ما سهمیه می‌دادند ولی هر ماه این سهمیه کمتر و درنهایت قطع شد و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هیچ توجهی به مشکل ما ندارد.

این دستگاه دار اظهارداشت: بنده با دستگاه خود در حال حاضر در حال گازکشی برای مردم هستم چرا روند خدمت رسانی من به جامعه باید به دلیل نبود گازوئیل متوقف شود؟

معاون امور عمرانی فرمانداری ویژه دزفول با حضور در جمع معترضان گفت: فرمانداری دزفول برای رفع مشکل سوخت دستگاه‌ها پیگیری زیادی کرده و مقرر شده است این عزیزان نسبت به دریافت پروانه کسب و معرفی چهار نفر به عنوان نماینده اقدام کنند تا سهیه سوخت آنها از طریق سامانه تخصیص یابد.

امیر احسانیان این سامانه را یک سامانه سراسری دانست و افزود: هماهنگی‌هایی با مدیر پخش فرآورده‌های نفتی و اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول انجام شده تا مشکل این افراد هرچه سریعتر پیگیری و رفع شود.

نماینده انجمن صنفی ماشین آلات تهیه و تسطیح کشاورزی و راهسازی دزفول بعد از سخنان معاون فرماندار درخصوص ایجاد زیرساخت لازم برای تخصیص سهیه سوخت به این ماشین آلات به همکاران خود گفت: باید در اسرع وقت چهار نفر به عنوان نماینده برای دریافت پراوانه کسب و ثبت سامانه تعیین کنیم.

وی افزود: تا ماه گذشته زیرساخت صدور پروانه برای ما در شهرستان دزفول نبوده است ولی اکنون با توجه به سخنان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول و معاون فرماندار این مشکل برطرفو راه قانونی دریافت سوخت مشخص شده است.

بنا به گفته روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شمال خوزستان، طبق قانون باید همه دستگاه داران برای کسب سهمیه سوخت در سامانه تجارت آسان ثبت نام و اعلام هویت کنند. دستگاه داران پس از ثبت نام در این سامانه برای راستی آزمایی به جهاد کشاورزی و صمت ارجاع داده می‌شوند تا ضمن تایید از ضایع شدن حقشان برای کسب سهمیه سوخت جلوگیری شود.

بیش از ۳۰۰ دستگاه کشاورزی و راهسازی در شهرستان دزفول وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.