مطالبات کارکنان آبفای روستایی خوزستان به زودی پرداخت می‌شود

مدیرعامل آبفای خوزستان با بیان اینکه مطالبات نیروهای آبفای روستایی این استان به زودی تسویه می‌شود گفت: از خرداد پارسال شرکت آبفای روستایی و شهری ادغام شدند و این یکپارچگی باعث شد تا در پرداخت حقوق این نیروها دچار مشکل شویم.
کد خبر : 4082
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 آگوست 2021 - 10:27
مطالبات کارکنان آبفای روستایی خوزستان به زودی پرداخت می‌شود

محمدرضا کرمی نژاد روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا نیروهای آبفای روستایی را شامل سه دسته آبداران، مدت معین(مدیران) و طرحی( کارمندان) معرفی کرد و اظهار داشت: تعداد نیروهای آبفای روستایی استان خوزستان یک هزار و ۹۴۸ نفر است که از تعداد نیروهای آبفای استان تهران نیز بیشتر است.

وی ادامه داد:در حالیکه درآمد آبفای روستایی خوزستان ۲۰ میلیارد ریال در ماه است اما حقوق کارکنان آن ۱۴۰ میلیارد ریال است لذا آبفا توان پرداخت حقوق آبداران را ندارد.

کرمی نژاد با اشاره به پرداخت بیش از چهار میلیارد ریال به آبداران گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال نیز بابت حقوق به آبداران اهواز پرداخت شد ضمن اینکه استاندار خوزستان قول تامین ۱۰۰ میلیارد ریال را داده اما مجوز آن هنوز صادر نشده است.

وی اظهار داشت: استاندار خوزستان هنگام بهره برداری از طرح آبرسانی امام علی(ع) در هویزه ، قول پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات آبداران این استان را داد که پس از پیگیری مقرر شد این مبلغ به عنوان آب بهای ارتش و نیروهای مسلح به آبفا خوزستان پرداخت شود.

مدیر عامل آبفای خوزستان افزود: از این اعتبار ۵۰ میلیارد ریال برای اهواز و ۴۵۰ میلیارد ریال برای آبداران روستایی سایر شهرهای خوزستان پیش بینی شد اما پس از ۲ روز این رقم به ۴۵۰ میلیارد ریال کاهش یافت و مقرر شد این اعتبار به صورت اسناد اوراق سه ساله باشد.

وی بیان کرد: با پیگیری لازم مقرر شد تا سازمان هدفمندی یارانه ها ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر از سوی وزارت نیرو برای پرداخت حقوق آبداران خوزستان به آبفا پرداخت کند.
کرمی نژاد از دیگر مشکلات آبفا را عقب افتادگی حقوق کارکنان آبفای شهری و بدهی به پیمانکاران دانست و گفت: برای پرداخت حقوق عقب مانده نیروهای آبفای شهری استان خوزستان قرار است قطعه زمینی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال به فروش برسد.

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به بازداشت ذیحساب این شرکت نیز گفت: بازداشت ذیحساب آبفا خوزستان مشکلات آبفا را افزایش داد چرا که برای برداشت پول از حساب نیاز به امضای ذیحساب است از طرفی با توجه به   الکترونیکی بودن امضا ، مسئول جایگزین حق امضا ندارد. با پیگیری به عمل آمده قرار است تا ۲ روز آینده این مشکل برطرف شود.

معاونت برنامه ریزی شرکت آبفا، مجری پروژه، پیمانکار، ذیحساب شرکت آبفا و همچنین مدیرعامل سابق آبفا خوزستان چندی پیش تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و با قرار تامین بازداشت شدند.

تعداد نیروهای آبفای روستایی استان خوزستان یک هزار و ۹۴۸ نفر است که نسبت به تاخیر در پرداخت حقوق و سایر مطالبات خود معترض می باشند.

آبداران و کارکنان شرکت آبفا روستایی استان خوزستان از سال گذشته و پس از ادغام شرکت آبفای روستایی و شهری در دریافت حقوق با مشکل روبه رو هستند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.